|
|
|
|---|---|
tony t |
Hej, jag är nybliven 750iAL -95 ägare, och har en fråga om el rullgardinen. Den vägrar "hålla sig nere". När man trycker på "ner" knappen åker den ner, men sen åker direkt upp igen. Man hör att motorn går både när den åker upp och ner. Sen funkar inte "ner" längre utan man måste trycka "upp", och samma sak händer igen, den åker ner och sen upp direkt igen. Efter det funkar "ner" igen, osv... Nån som har någon idé om vad som kan vara fel? |
|
Kan du höra om motorn byter håll eller kan det vara så att den går runt och därmed skickar upp gardinen igen? Visserligen borde det inte vara möjligt kommer jag på nu... Borde vara fysiskt omöjligt.. Jag har rivit ned hela baksätet för att fixa min.. men då ville inte gardinen åka upp eller ned.. i ditt fall låter det mer som om du har problem med ditt styrreglade (typ knappen) som ger fel kommandon till motorn? /Marcus |
|
tony t |
Ja det måste vara något som är felkopplat vid knappen, det låter rimligt. Får kolla det. |
|
Borde det inte sitta en/två microbrytare vid motorn som växlar i ändlägena? Om dom inte växlar som dom ska kan jag tänka mig att det blir som du beskrev. /Janne |
|
|
Jan Ek: Hmm, jag kan faktiskt inte minnas att jag sett någon mikroströmbrytare vid motorn alls när jag monterade ned det... Jag tror att modulen som styr motorn går på tid... den ger signal ett visst antal sekunder för att få upp/ned rollon för att sedan bryta signalen efter att gränsvärdet uppnåtts... /M |
|
|
Marcus: Om det inte finns någon microbrytare så är det säkert som du säger. /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.