|
|
|
|---|---|
Alexander83 |
När jag bromsar "löst" vibrerar framvagnen runt 90-80km/h. Om jag bromsar hårt vibrerar den inget, ej heller vid acceleration. Vad kan felet vara? Alexander |
| Det e bromsskivorna som e cheva(snea)jag har haft det problemet på min bil också så jag byta bromsskivor och det löste sig | |
|
En gissning är att bromsskivorna fram slagit sig och blivit aningen skeva. /Micke |
|
| Samma symptom på min. Bytte yttre styrled, vibbarna borta. | |
|
Jag har precis samma problem på min E39 528. Mjuk broms=skak, Hård broms=OK! Jag har nya skivor fram(BMW ORIGINAL) Inget glapp varken i fram- eller bakvagn. Nya hjullager,stötdämpare och nysvarvade skivor bak. Det känns ganska hopplöst att felsöka när man inte hittar några fel!!! Vågar man hissa upp baken i luften och gasa upp till ca 100 och provbromsa? Någon som vet? (För att bli säker på fram- eller bakproblem) OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
|
Jag hade åxå samma problem .. bytte casterstagen samt de totalt sluta stötdämparna ..= ny bil :-) PH |
|
Alexander83 |
Ok, tack för tipsen. Alexander |
| Jag skulle nog tro att det är bättre att ta bort bakre skivorna och provköra för att veta om det är fram eller bak, hissar man upp så blir ju all belastning mm. fel.. Casterstagen (det är de horisentella, grova och böjda stagen som sitter underst fram) är nog annars ett hett tips, man kan inte känna om dom glappar så det enda är att "provbyta". | |
|
sab har helt rätt om Casterstagen går ej att kolla men ett hett tips!!! PH |
|
| problemet kan finnas kvar även med nya skivor, man får se till att rengöra ytan skivan ligger emot, är den ojämn av rost och skit, så spelar det ju ingen roll hur fina skivorna är förövrigt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.