|
|
|
|---|---|
|
Någon har koll på vilka markeringar som skall användas?, Efter att ställa tändning efter bara ljudet ställde jag den på strecket vid Z MED vacuum förställningen i, Enligt Haynes boken så ska man ställa UTAN vacuumförställning, (slangen mellan fördelare och insug.) Efter att kört bilen med felaktig tändning och nu justerat den, är det som natt och dag. Bilen går nu riktigt bra, men det känns ändå som det finns mer att hämta, någon som har bra info om det här? mvh Jojje | |
|
Om du ställt in tändningen enligt Haynes boken så borde väl den stå rätt nu eller?? Förstår inte vad du menar att det finns mer att hämta?? Är tändningen rätt inst,så lär det inte finnas mer att hämta.. hjorten |
|
| Haynes boken är inte riktigt klar i vad man ska ställa efter, dvs antal grader, eller markeringar. Det känns som dagens inställning e bra men att det borde gå å fin justera den mer... | |
| Sitter det ingen lapp i ditt motorrum där det står info om tändläge osv? Jag har iallafall ställt mina 323:or till 20gr vid 3000v och borttagna/pluggade vacumslangar... | |
|
Hur vet man när man har 19grader då? som det ska vara på min. Aldrig förstått det. |
|
|
för att ställa till ett visst gradantal köper man en sån stroboskoplampa modell lite mer avancerad där man kan ställa in hur många grader man vill ställa till, sen ställer man efter den tills det är rätt! MVH Johan K |
|
| Vart ska man sätta den för att kolla hur många grader den står i? | |
| håller nu på att ställa in tändningen på min bil bmw 323 -85.. på mitt svänghjul när jag lyser med stroboskopet står det 7 till 9 grader.. hur kan ni få fram 23gradet?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.