AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
823

Transparenta instrumenterings nålar med blått neon?

Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
Tönkte tanken hur snyggt det skulle vara med nålarna i transparent material (genomskinlig plast) och montera blåa eller passande lysdioder i dem..någon som gjort detta eller kan tänkas komma med fiffigt tillverkningsförslag?
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
tex på varvräknaren ha blått å sen när d e dags å växla skiftar den till rött =)
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
igentligen inte så svårt, man kan ju ta och köpa en liten bit plexi och såga/slipa tills den blir snygg, men det svåra blir nog att man måste ju flytta med ljuskällan med visaren.
Sy
108
Synthetic
523iM -86
ljuskällan monterar du i navet på nålen.
gjorde så på min 142'a en gång i tiden, vart ganska snyggt.
men bara ganska, pga att nålarna inte vart de snyggaste :P
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
men när man slipar plexi bir det inte blankt och genomskinligt längre?
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
hur löste du det med ström till lysdioden Synthetic?
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
förlagsvis lämna in på firma som gjuter upp visare i glas eller plexi? kostnadsfaktor låter hög..vad tror ni??
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
För att få slipat plex blankt igen så kan man slipa med fint sandpapper typ 2000, och sedan andävnda autosol eller likande för att få den sista finishen.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
plexit måste ha en ojämn yta någonstans annars ser man inte ljuset. Det blir bara en ljuspunkt i slutet på plexit. Kolla lite närmare på angeleyes så förstår du vad jag menar, de är ju lite "sågade" eller vad man ska säga... annars hade man inte sett något ljus alls.. Hoppas du förstår
Sy
108
Synthetic
523iM -86
Jag tog ström från instrumentbesluningens strömkälla, så kunde jag 'fada' ner ljuset i nålen om jag kände för det. Men tänk bara på att använda motstånd om du ska använda dig av led's, annars kommer det inte lysa länge :D

Nålen 'frostades' med hjälp av den hårda sidan av en vanlig disksvamp, och på det 'kapade' sidorna så putsade jag med lite autosol.
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
ok du har inga bilder på det?
Sy
108
Synthetic
523iM -86
Tyvärr inte, detta gjordes innan digitalkameror fanns i varenda hem.
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
tillverkning av plexivisare är igång! =)
ic
237
icho
320i, -04
Hör av dig emd bilder så vi andra får ta del av mästerverket! Och gärna en liten anvisning på hur du gjorde det så man vet om man orkar ge sig på det..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.