|
|
|
|---|---|
|
jag kör på e4 å plötsligt hörde jag en smäl, oljepump lampan sattes på, motoren dog. vi försökte starta den igen men den lätt konstigt och den startades ej. En kompis sa att det e kamkjedjan. som gick sönder. vad inerbär detta´, vad kostar det att laga? 325i -93 Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen | |
|
Aj,aj....Om det är kamkedjan blir det dyrt,utan att speca mera.. Ta bort ventilkåpan och kika mot "kedjehållet" för att om möjligt kunna se mera säkert vad som skett.. Hur långt har den gått? Absolut inte vanligt att kedjan smäller av så där utan förvarning..Men,allt kan hända. Hade du några missljud som skulle kunna härrörts sig från denna transmission innan haveriet? Om det är kedjan som gått av så blir det nog billigast för dig att hitta en "ny" begagnad motor... Mvh Janne. |
|
|
hej har tagit bort ventilkåpen o såg att kedjan har gått av :-( .. den har gått 26000mil o hade inga missljud eller något problem!! tack för ditt svar Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.