|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett återkommande problem när jag ska köra sakta, tex när jag ska parkera. När jag ska backa ganska sakta så släpper jag kopplingen och kör på dragläge så börjar bilen att hacka ungefär som att man kör på så lågt varvtal att motorn ska dö, fast att jag har varvet uppe. när de har blivit såhär så gör den även så då jag ska köra iväg normalt framåt några gånger sen så kan det vara helt borta i flera dagar. det är inte alltid såhär men det är ett återkommande problem. Nån som har någon idé om vad som kan vara fel? Jag har en 320 -95 | |
|
SÖK! Är ett förekommande skönhetsfel på E36. Inget att vara orolig över! |
|
|
Här har du en: Länk Men vet att det har disskuterats mer ingående tidigare. MVH Jocke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du funderat på om det är när bilen är rejält varmkörd och att den funkar ok så länge den är "kall" eller inte körd så mycket. Jag har ett liknande "problem" på vår MB som blir lite knixig att hantera kopplingen på när bilen blir genomvarm, framförallt sommartid det beror på att det förmodligen finns sk"värmeplattor" på svänghjulet, fläckar som är typ blåanlöpta och gör att svänghjulet förmodligen utvidgar sig ojämnt av värmen vilket gör att kopplingen hugger och bilen "hoppar" men man lär sig hantera detta. Koppling på MB var ganska nybytt när jag köpte den för 5 år sedan, så den är det inte fel på. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.