|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop Då var det dags igen. Den här gången vägrar bilen starta. Idag skulle jag in till stan, vred om nyckeln tills plinget till startspärren kom (i färddatorn) trycker in koden och vrider om till start... ingenting händer! Alla lampor i bilen lyser, (Batterilampa, ABS, Antispin etc), kupélysen allt, sliter bort baksätet för att kolla batteriet etc, allt verkar OK (mätte inga värden), vrider om nyckeln igen och det klickar både i styrboxen (? den som finns i baksätet) och i reläboxen (i motorrummet) men ingen startmotor ingenting kommer igång. Så jag ger upp för ett tag och kommer till autopower och börjar läsa. Hittar saker som att nyckeln kan har ballat ur, immobolizern låter inte bilen starta, motorn surnar vid för lite bensin osv. Så jag går tillbaka med extranyckeln och provar, vips så startar bilen, hurrah det funkar, stänger av bilen och provar med ordinarie nyckel, och bilen startar inte igen, provar igen med extra nyckel, fortfarande död... stöter på en granne som ger mig starthjälp, vilket självklart inte hjälper, försöker nolla bilen (kortsluter batterisladdarna) men pluspolen sitter så jädrans hårt åtdragen att mina verktyg går sönder (typiskt!). Så nu behöver jag er hjälp, vad kan vara fel? Alla relän är hela (dem man kan se med blotta ögat iallafall). Jag hör inte insprutningen (bzzz ljudet som kommer innan man startar bilen), startmotorn kommer inte igång, inget knackande ljud från motorrummet, däremot är batteriet färsk, den startade ju utan problem mittemellan problemet så att säga. MVH Rozzi PS. Bilen är alltså en BMW 525i -93 | |
| Försök att tjuvkoppla den, kanske tändningslåset som är boven. | |
|
Med största sannolikhet: dåligt startbatteri! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.