|
|
|
|---|---|
|
Hejsan polarn har en m5 89a som gått snart 17000 mil. jag letar m3a för fullt och tittat på billiga 3,2 L men blivit besviken. så det får bli en bättre 3,0 istället men hur är den i farter och väghållning jämfört med m5an? polarn påstår 0-100 drar 3,0 men i högre farter tappar den.. har sökt efter svar men bara hitat jämförelse med 3,8 L Destineted | |
|
Jag tror din polare har rätt. Men det e ändast spekulation från min sida =) Mvh Jojje |
|
| Jag skulle tippa på att 3.0 är snabbare även över 100 strecket... 25-30 extra hk hjälper nog inte då den väl släpar på rätt mycket mer vikt..? | |
|
Det lär vara väldigt jämt. Om ni kör från 0-250 så blir det jämt. DU e före vid 150, sen tar han in lika mycket till 250. Bilen:Länk /Henrik |
|
|
På fyran från 180 och uppåt brukar även en frisk 3,6:a ta mark på 3-liters M3:or, men det är väldigt jämnt. På ettan, tvåan och trean får M5 dock problem samt om ni kör mer segdragning, tex fyran från 100, då är M3:an också snabbare iväg, den känns klart starkare på lägre varvtal trots mindre cylindervolym, det har väl med VANOS-systemet att göra kan jag tänka mig. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Okej men det är jy inte ofta man tävlar upp till 250 med m3 man vill jy gärna behålla sitt kökort då passar m3 bättre till rödljus tävling :) men jag tycker han kör runt med rätt stor ljudanläggning i bilen och kör på 95 okt bensin hur mycket hade det hjälpt om jag sitter ensam i bilen i kallingar och utan reserv däck och shells V-power? :) + m3 coupe med green cotton filter. Destineted |
|
|
Destineted: Du skriver att man vill behålla sitt körkort! Då spelar de ingen roll vilken du har av M3 eller M5. Sedan de där med Shell:s Vpower......har tankat de i min M5:a o märkte ingen som helst skillnad. Vad menar du med ett Greencotton filter? Ett koninskt eller ett insats? Ett insats är ju bättre än ett koniskt men org. är nog bättre ändå. Du får då ingen som helst effekt + med ett sådant filter på en M-bil. har du otur får du bara effektförlust. ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.