|
|
|
|---|---|
|
Besiktigade min 37500 milade M535:a idag. Fick inga anmärkningar...HC hann jag se att det mättes till 69ppm!!!t.ex,mycket bra :) Dock en del "bra att veta",vilket i mitt fall var som följer>>>Reservhjulslåda,rostskadad. Stomme sidobalk,vänster yttre,rostskadad. Stomme sidobalk,höger yttre,rostskadad. Golv,fram,båda sidor,rostskadat.. Blir tydligen mera rostrep. här framöver :)...Visste naturligtvis detta,men första gången som det blevo "på pränt" vad gäller besiktningsprotokollet iaf :) Mvh Janne. | |
Paap Reeder |
... Hej Janne! Reservhjulslådan har jag också fått fixa. I mitt fall drog jag litet väl mycket i dragöglan ... Sidobalkarna är dock OK på min. Däremot innehåller framskärmarna numera nästan enbart tenn ... i a f vid stänklapparna och nedåt.... men de är ju å andra sidan lätta att byta Vä + hö fotutrymme har jag fått lägga i smala plåtremsor precis i skarven innerskärm torpedvägg. Den skarven är ju inte svetsad original utan man har lagt in "tuggummi" som med tiden kommer att lossna litet från torpedväggen i o m att "det kränger litet ??" då och då. Jag har MIGát klart vä i a f. Hö var jag tvungen att poppa litet på för typ 6-7 år sedan ... men nu i sommar skall det göras ordentligt. Sedan fixade jag i höstas hö dörrstoppinfästning. Hur kan det rosta där ??? Vet ej men likväl var jag tvungen att lägga i litet MIG-plåt. Sedan är jag litet besviken på min glastaklucka. Den fick jag sätta dit eftersom tvättsvampen plötsligt ramlade genom den gamla plåtluckan ...??? Nu ser jag att även kanten på glasluckan börjar bli sunkig.. MVH /// Paap R |
|
Det var inte illa! Men med lite rost på en tysk får man leva med! :) |
|
|
Japp...Mina båda framskärmar har jag bytt till "sprillans" ekonomiplåt :)+repat runt vindrutan+runt fjäderbensfästena+nya fjäderben investerade jag i för x-antal år sedan så lite är det ju gjort redan innan s.a.s. :) Känndes jobbigt när det "krasade" så där obehagligt när besiktningstekniker'n slog mot tröskellådorna med den spetsiga "rosthammar'n och den "blåste" rakt in i tröskel'n och fastnade dessutom där :/ Mvh Janne. |
|
|
Klart man vågar "framträda" men den tunga karossrosten slipper vi "importköpare" :-) Lite mindre att underhålla... |
|
|
Tja...Efter nära 40' mil så är det ju konstigt om det inte börjar bli "lite" rostigt efter hand s.a.s. :) Men det där med "framträda" var mest en "grej" för att "få till" en fråga av mitt ämne s.a.s. :) Mvh Janne. |
|
|
Hej alla! lider med er som har rostskadade beamers! eftersom jag har en lite nyare kärra så undrar jag om när BMW började med galvning av karosserna vid tillverkningen.. |
|
|
Jorå, jag bråkar lite bara, vill belysa de ljusa sidorna av import i dessa mörka tider. Rost är aldrig kul. Har kämpat med det förut en hel del, krypit runt i kalla, fuktiga garage, fått värsta träningsverk av jobbig underredsmassa o svetsat upponer för den jobbiga rosten. Hemskt! Hur kul är svetsloppor på halsen o pannan? de verkar komma in överallt... Det finns rost även på import, som tur dock inte i samma utsträckning, vitala delar klarar sig bättre/längre. Det är synd att ta hem nåt fint o börja förstöra det i saltet, det skär i själen. Inget illa menat, ut o ta de, svetsa bort de j*vlarna! |
|
|
FD-Ormen; Det är därför man köper en billig rostig Sv-såldbil att köra vinter med, jag är nästan besviken över hur bra skicket är på min sämre 540, värmesitsar, bensinvärmare, ASC+T, airbags, ABS och jag kommer inte kunna använda den, det är komiskt;) Någon som har en 80-tals VW Polo? Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.