|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Tänkte bara höra vad ni tror om min bil (som jag verkligen inte vill sälja men kanske måste). Har en 911 i garaget och så kör jag denna bil och tjejen en Skoda och nu är tjänstebilen på väg... Har varken plats eller lust att bekosta försäkringar på alla dessa bilar... Hoppas som sagt verkligen att tjejens skoda fabia går att sälja så hon kan ta denna men åter till ämnet, ligger jag för högt?? Länk Jag vet givetvis att det finns bilar som kostar 25000kr mindre men då jag ägt många E36 så kan jag också skick-intervallerna och känner till vad det kan kosta :) Så kan jag få 50 för denna bil med ärliga låga mil i toppskick eller köper folk hellre en billigare och bekostar allt som redan är klart på denna? Mvh John | |
|
Köpte själv min f.d. 320i coupé E36 -92 (hade också klima) för 16.500kr så liiiiiite dyr är nog din bil....... En bil kan inte vara mycket mer än fräsch, nybesiktigad och välservad. Man får tyvärr inte mer för sin bil även om man tvättar den varje dag hela veckan. Kort sagt: Sänk priset eller ha kvar den. Förresten; vad menade du med "Pris 52000kr inkl allt." - Vad är "allt"?? Jag noterade inte en enda eftermonterad utrustningsdetalj, kanske det som medföljer är den benämnda "En hel pärm med dokumentation" |
|
|
Ja skall man köra bara sommar som många tidigare år så kan jag sälja den avställd utan vinterhjul och stereo billigare. Priset baserar jag på en halvsunkig 320 IA 4-dörrars med smårost 16000mil som jag sålde för 3 månader sedan för 35000kr Mvh john |
|
|
Även om priset är lite högt så tror jag den går att sälja för cirka 50' om rätt köpare dyker upp. Det är ju en riktig lågmilare. En E36 cuope för 16500 kr måste vara en rishög av sällan skådat slag. Mvh Johan |
|
|
Skönt med ett seriöst inlägg. Ringde en kille nu som verkade mkt intresserad, vi får se.. men som sagt, ingen som vill köpa en skoda? :) Mvh John |
|
|
Jiie: Du har ingen aning om hur min bil såg ut, eftersom du inte sett bilen. Men jag kan berätta snabbt: klima, lucka, 15"alu, lilla datorn, vita blinkers x 4, cd-spelare, calypsorödmet, nyservad, nyskattad, dock ej nybesiktigad. Jag besiktigade den dock dagen efter köpet u.a. Skicket var normalt för de 18.000 milen som den rullat. Att någon skulle betala 35.500kr mer för johnjohns bil bara för att den e 1 år nyare med lite mer utr samt kanske ngt bättre skick finner jag osannolikt. E36:an är en ungdomsbil och dyrare bilarna som annonseras blir sällan intressanta för denna målgrupp hur fina de än är.... Återigen säger jag: Sänk priset eller ha kvar den. Priset är ju PINSAMT högt. Fick erbjudande om o köpa en svartmet 328 touring -96 med 17", stora m-paket för 59.000kr i förrgår. Hmmm..... Man kanske skulle spara in 7.000 kr o köpa denna 3 år äldre coupé utan m-paket/17" istället...?? NEJ TACK!!!!!!!!!! |
|
nazze |
calypso röd rolex där har du svaret varför den va billig |
735 |
Lagger mig nagonstans emellan skulle tro att kring 35-40 ar ett rimligt pris. Det ar trots allt en snart 13 ar och tv generationer gammal modell. Dock verkar bilen vara i ett fint skick samt utan raggar atribut vilket tilltalar mig personligen. Efter vad jag kan se borjar nummerskytlten pa A vilket ar arsmodell 96 tror jag, sa det ar positivt att bilen varit har ett tag och har relativt fa mil och att det ar en coupe. Men - for 2,0 motorn samt automat! Lycka till med forsaljningen! P.S Tror att skodan ar lattare att salja sa du far nog sta ut med att aka BMW ett tag till ;-)) |
735 |
Forresten nazze varfor skulle calypso rod vara en "kall" farg? Och sa pass kall att den drar ner vardet typ 20 papp pa en bil i denna prisklass?? Skulle inte tro det! |
|
Tror 45tkr är den värd i rätt persons ögon, håller med Jiie att det finns väldigt få lågmilare av E36 bruksmodeller. Fin bil kan jag bara säga. mvh |
|
nazze |
kanske inte 20papp men då menar du att rolex bil är prcsis likvärdig då? |
nazze |
bara en fråga 735 hur många e36 har du ägt jag har ägt7 st varav 3 calypso röda och dom vart svår sålda på grund av färgen men men du vet säkert bäst so i rest my case |
735 |
nazze: Jag har inte agt nagon, an. Dock anser jag mig veta vad som ar ett rimligt pris och inte pa en e36. Ansag bara att din kommentar var for att irritera och inte kommentera, sa darfor skrev jag som jag gjorde... Men man kanske folja simonens rad att inte vardera bilar i 3-serien, da agare till dessa inte riktigt verkar klara andras asikter om de inte ar i linje med ens egna... |
|
Skoj läsning! En person som jag trodde var insatt i prisbilder på BMW har jag nu insett inte har koll alls iallafall :) Pinsamt, hoppas du började dricka tidigt idag och kan skylla på det. Jag har sålt 3st E36 senaste året, en cab en sedan och en coupé. Det var ju fasen att jag skulle sätta ut min nuvarande bil 30000kr för högt.. nedrans.. Varkar inte bli problem att bli av med den för 50 iallafall. 2 seriösa samtal. Hoppas dock kunna sälja skodan istället och behålla denna, gillar den verkligen. Mvh John |
|
|
johnjohn: Misstänker att det är mig du syftar på? Men jag undrar då vart du läst att jag skrev att du satte ut den 30.000kr för högt, eftersom någon siffra har jag aldrig nämnt. Jag tycker bara att din bil är (extremt) dyrt prissatt! Lämpligt utgångspris kanske hade varit runt 40.000kr (30% billigare alltså) och sedan prutat någon liten tusenlapp. Läste ju din annons och fick intrycket av att du var verkligen tvungen o bli av med en av bilarna till varje pris? (Eftersom en tjänstebil var på ingång osv). Förstår att det svider när man inser att ens bil är värd mindre än vad man själv tycker! Kan inte kännas alls kul.... Spelar ingen roll hur många som ringer på din annons - bilen är ändå inte såld förräns du fått pengarna..... |
|
|
Efter ca 15 bilar senaste åren så känner jag till det där och gällande din prisuppfattning så skulle jag hålla med dig om bilen var i "bra" skick med halvdana däck, nån månad till skatt och besiktning och en kommande storservice samt 15000 på mätaren. Man måste väga in allt för att se vad som är ett bra pris men vi har olika uppfattning. Finns alltid folk som jämför äpplen med päron och bara ser de billigaste på marknaden. Skodan är billigast på blocket och inget samtal. BMW:n bland de dyrare men garanterat en av de finaste och 2 samtal på 2 dagar. Mvh John |
|
|
johnjohn: Svårvärderad bil, men mina erfarenheter säger att finare E36 är ganska svårsålt just nu. men om du nu sålt 3st E36 det senaste året bör du väl själv ha en ganska bra uppfattning om var priset kommer att landa någonstans. Själv tror jag att den bör kunna säljas för ca 40-45kkr om allt fungerar. Det är faktiskt ett ganska högt pris om man betänker att bilen är 12 år gammal och att marknaden i sig är övermättad. 93:an har ju VANOS vilket inte 92:an har, gör rätt mycket positivt för den motorn. 93 och framåt har jag förstått är lite mer eftertraktat. Rolex: 16.500kr låter som ett extremt bra pris om bilen verkligen rullat 18kmil och inga dyrbara reparationer behöver göras, det är ju i prisnivå med gamla 320 E30. |
|
|
Kan hålla med om att det är en gammal bil men jag hoppas och tror att det finns fler som jag som älskar fina E36. Jag skall meddela hur det gick. Mvh John |
|
735 |
johnjohn: Vore skoj om din bil gick att salja for 50 for det vore val isf undantaget som bekraftar regeln. Som jag skrev tidigare sa har ju bilen inte raggarattribut vilket sakert forandrar malgruppen till lite aldre kopare som kanske ar beredda att betala lite mer. Problemet som du skriver att man maste vaga in allting i priset, fungerar kanske pa nagra kunder, men min uppfattning ar att manga som ringer jamfor med bilen pa blocket och satter darefter "sitt" pris pa bilen. Vilket foljaktligen blir valdigt lagt. En polare till mig kopte en fin bla sv-sald 316 coupe - 93 tror jag med clima och 14' pa mataren for 3 ar sedan for 45', bara som referens. Och den var i tipp topp. Men som sagts tidigare skriv garna vad du fick! |
|
Hej, Nu är bilen såld för 48000kr. Nya ägaren får en underbar bil som jag kommer sakna. Fick flera samtal och har 2 personer som jag skulle kontakta om köparen inte kom och hämtade bilen som avtalat. Precis som jag trodde och hoppasdes så kom den till någon som sökte en fin lågmilad originalbil. Kul att vissa här värderar bilar som alla "sistaprisetkompisar" och jämför äpplen med päron. Jiie och Dutta verkar iallafall insatta i prisbilderna och blev vinnare i gissa priset-tävlingen denna gång :) Jumbo blev.. R... ja skit samma.. Mvh John |
|
| Grattis till försäljningen! Jag tycker du skall vara mycket nöjd med försäljningspriset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.