|
|
|
|---|---|
|
Vid kallstart vill kärran svaja väldigt på tomgången tills den blir varm vilket irriterar mig, ibland funkar det ibland inte? Händer detta flera än mig? Kokerskan | |
| Hello Kokerskan, startade upp pärlan i helgen (den står inne över vintern) och när den stod där och gick på tomgången (fortfarande kall) så vibrerade den som värsta Volvon (inget ont om Volvo). När jag sedan gav den lite gas och sen släppte så va vibrationerna borta, för att lite senare återkomma igen. Detta händer precis som du säger bara när den är kall. Intressant och se vad det kan vara. | |
|
Tjena! okej detta e inte riktigt mitt område, men hade exakt samma problem på min förra bil, då var det att den drog tjuvlyft, limmade igen hålet och vips så gick han fint igen. Ni kanske borde kolla så den inte drar tjuvluft iallafall? eller? mvh Daniel |
|
|
Daniel: Tack för svaret, men var drog den tjuvluft? Har ju open air monterat men det har ju aldrig vållat problem innan på bilen så det kan väl inte vara där den får tjuvluft? Mvh Jimmyboy |
|
|
Tjenare, har haft samma problem! Det är tomgångs regulatorn (tomgångs motorn ) som kärvar, " bara" att demontera den å smörja upp den eller byt ut den. fix å färdig, ps kan åxå vara Lambda sonden såm har gett sej. ds Beemer |
|
|
Tjena Jimmy! Det ska inte ha med ditt openair filter att göra, men kolla röret som går efter luft insuget, där kan finnas hål/sprickor som gör att den drar tjuvluft .. isåfall är det bara fram med lim o silvertejp ;) ha d! mvh Daniel |
|
|
Tackar Och bockar! Har själv antagit att det varit tomgångsregulatorn, men vart sitter den??? Tjuvluft har jag letat men man vet aldrig..... Tack för hjälpen i allafall, hjälper gärna till ifall ni får problem av något slag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.