|
|
|
|---|---|
| Som topicen lyder, var sitter den på en E30 -84? | |
|
på bakaxelklumpen.. _______ /Chrille |
|
|
Okey, finns det något annat som påverkar utslaget på hastighetsmätaren, inne i kupén, någon skarv någonstans kanske? osv. Anledningen till att jag frågar är att det inte funkar efter en renovering av toppen, borde ju vara något i motorutrymmet som påverkar den mao. |
|
| jag har oxå problem med hastighetsmätaren,när bilen är kall så är den helt död,men sen när den blivit helt varm så börjar den leva,jag har varit isär med instrumenteringen 3 gånger så jag börjar fundera på givaren jag med. | |
|
kan upplysa lite! bytte min givare där nyss då jag förstörde min förra när jag hade av diffkåpan för att byta bussning...den kostar 223 kr på bmw (givaren) utan klubbrabatten...sitter med 2 10 mm bultar, jättelätt att byta... jojje1981: har du kollat säkringen till instrumenten, tror det är nr. 11...är det bara hastighetsmätaren som strular? Tempus_jeho: har du letat efter kallödningar på kretskortet? samma fråga här, är det bara hastighetsmätaren som strular? MVH Johan K |
|
| bmwfreaken: Nej inte kollat säkringen, inga problem med några andra mätare, nej. Förutom att inte miltal eller km på trippen funkar, (lär väl höra ihop men ändå) Ska kolla mer på bilen imorrn, | |
|
nu skriver jag på jojjes del igen (förlåt),ja det är bara hastighetsmätaren som strular. Jag har varit isär med instrumenteringen 3 ggr och synat samt bytt batterierna. Ska ta en titt på givaren i dagarna,grannen trodde att det kunde vara den som spökade för när bakaxelns metall blir varm så sväller den lite och det kan nog vara då den får kontakt och hastighetsmätaren börjar leva. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.