|
|
|
|---|---|
|
Hej å hallå. Har försökt att annonsera efter ett slutsteg utan resultat. Vill istället då fråga någon här var man kan hitta ett slutsteg? Det är tillhörande det "stora ljudpaketet" till en E39 Touring. Så trist när man inte kan lyssna på högtalarna där bak... HUR får jag annars ihop stereon i bilen och CD-växlaren med ett annat slutsteg? Det finns en del gurus som säger att det går men inte hur... Hjälp! | |
Robsarve |
Eftersom du har DSP så är det riktigt svårt att bygga kring. Billigaste lösningen är att skaffa ett nytt tvåvägs högtalar system fram (från ca 1000:-) och byta i dörrarna fram, samt ett femkanals slutsteg (från ca 2500:-) och byta ut DSPsteget. Men har du kollat att högtalarna i taket funkar än? |
|
Nej det har jag inte! Har sett att högtalarkablar vid slutsteget klippts av. När jag pillat ihop dem så har det brummat i hela bilen! Inget ljud från någon högtalare i det läget. Har då dragit slutsats att det har nåt med slutsteget att göra. Tips på hur jag kollar takhögtalarna? Om de skulle visa sig hela - Några fler tips? Tack för hjälpen! |
|
Robsarve |
För att kolla om takhögtalarna är hela, ta en voltmäter, lossa anslutningarna från respektive högtalare och mät resistansen på högtalaren. Bör ligga mellan 3 och 8 Ohm. Upprepa för den andra högtalaren. Återkom sen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.