AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
980

Öppet luftfilter

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ska byta luftfilter..funderar på köpa ett öppet filter...jag såg att BSR har sådana med avskärmningsplåt för ca 1500kr..tyckte jag var lite dyrt..men jag kan tänka mig att avskärmningsplåten gör nytta..för det är ju inte så bra att motorn drar in varmluft..då kanske det inte är nån ide att köpa ett öppet filter utan plåt?!?Kanske lika att satsa på ett insatsfilter om man inte köper sådant med plåt?

Nån som vet nån annan modell som har avskärmningsplåt?

K&N,BMC och pipercross verkar då inte ha nåt sådant..vad jag kan hitta iaf.

Mvh:Roger
Samma här Rofffa D&W har allt...
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har du den där katalogen själv?

Isåfall skulle du idas kolla vad ett öppet filter med avskärmningsplåt kostar till en 535 E34 -92?

Har inte den senaste men den kostar bara 70:- finns ofta hos din tidnings-nasare (Tidsam) och på nätet...
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Tidsam..finns ej nån sådan tidningsaffär i närheten..här uppe i norr..såg att man kunde beställa den på nätet..men vad jag fattade(kan ej tyska)skulle man betala med kort..och sådant har jag ej =(

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Såg att tidsam hade en hemsida ska kolla på den och se om jag hittar nåt.

kör inte med bilen på grusväg sen bara.....
då kan du få stenskott på kolvarna..

MvH
/Danne
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Haha..ska försöka =/

Hittade du nån katalog till slut eller??
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Nej inte ännu..har fått reda på att drugstore preem tydligen ska ha den..ska dit ikväll och kolla.

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Var nyss och köpte katalogen dom hade 1ex kvar..så nu har jag lite läsning framför mig...bara 1090 sidor =)

Mycket schyssta rattar finns det i den oxå.....hehehehe
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Joo jag såg det..var ju en 50 sidor brudar i början =)

Det fanns ju en del grejjer i katalogen..men öppet filter med avskärmningplåt var det dåligt med..blir väl att köpa ett öppet filter och bygga en avskärmningsplåt själv.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.