|
|
|
|---|---|
|
Ja då var man inne i bmw svängen igen=) Har presic skaffat mig en 320i -89 och tänkte turbokonvertera henne. Tänkte andvända mig av följande. Vända grenröret om med adapter. Saab 9000 2,3 turbo Ic 60x35x7 cm 2,5"tryckrör 535 LMM 535 Spridare VAssare kam på avgassidan 3" downpipe Racekat 2,5" avgas därefter Vill att den ska ladda runt 0,4-0,5 min fråga är nu är det någon skulle vilja tillägga eller funkar det bra? hur mkt hp kan man få ut(ca)? Håller det i längden? Alla goda råd är välkommna. tack på förhand Jokke | |
|
sitter enbart en kam i den toppen =) ananrs verkar det väll vara OK alltid lite smågrejjer som kommer till sen under bygget mitt tips är att handla på sej så mycke som möjligt innna bygget börjar o söka finns ALLT!! som du vill veta på detta forumet. kommer väll håll OK man kan räkna med ca 50% ökning av effekten med 0,5bar i ladd så ca 200hk hadde själv turbo på min 320 innan i sommar, rolig bil som f*n, körde på E85 o laddade upp mot 1bar, då flyttar det på sej. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| tja jag skulle köra med 2" tryckrör.. ger bättre respons.. | |
|
tack för svaren! kommer höra av mig om det krånglar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.