|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jag har bytt ut mina framstolar mot ett par med värme i. Jag har dragit alla nödvändiga kablar till boxen under baksätet. Min fråga är om någon vet hur dessa ska kopplas in och var. Behövs nytt relä etc. ? Tack på förhand. Jeppe | |
|
Lyfter denna tråd igen. Idag gjorde jag precis som du Jeppe. Blev förvånad över att inget kablage fanns framdraget under mattan. Kollade i kretsschemat och där finns ju relä + "special equipment"? Är det detta som finns under baksätet? Fick du ordning på stolsvärmen? Tacksam för tips. |
|
|
Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bra länkar Erik tack, nu gjorde jag på ett annat sätt dock. Pedahl, jag trixade lite på egen hand eftersom jag inte visste hur det skulle göras i "orginal". Jag kopplade in ett nytt relä under baksätet som jag matar med fast 12v och tändningsstyrd 12v. Bägge stolarna går på detta relä och det är säkrat med 30 Amp. Har fungerat nu i en månad utan några som helst problem, skönt är det med värme i baken nu när det börjar bli kallt. :) Om man är kinkig kan man kanske påpeka att man måste in under sätet om säkringen går, men det stör inte mig. Mvh Jeppe |
|
|
Tackar för svaren. Skruvade bara in stolarna igår. Får koppla vidare i veckan eller till helgen men nu ska det nog gå bra. |
|
|
Hmm... Har själv lite problem med elstolarna i bilen. Installerade elstolar i en bil som inte varit utrustade med detta tidigare. Passagerarstolenl funkar perfekt men det är lite skumt på förarstolen. Den går att köra men funkar spegelvänt. Dessutom funkar inte programen och inte heller stolsvärmen. Går det att reda ut dessa problem? Kan det vara att det saknas någon styrenhet under baksätet? Kan jag ha hjälp av den sista av de tre utomordentliga länkarna? Tacksamm för tipps om någon annan gjort samma sak. Det gäller alltså de elektriska sportstolarna i e34 m5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.