|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller på att planera min nästa bil och skall då vara ute i god tid och beställa en med den utrustningen jag vill ha. Var inne på att beställa en likadan 330 som jag har idag, eller en M3. Men så provkörde jag en 540iA (Tack Asken) och blev naturligtvis sugen på 5-serien... Vad är det mest ultimata om man vill ha en gooo kombination av komfort och prestanda ? Vilken är den ultimata BMW'n ? Villrådig och sugen... Ozz | |
fradric |
Vad skulle du med en likadan bil till? |
| V8 är ju alltid V8.... | |
|
Exakt en vinkel motor e ju alltid en sån....go for 540 manuell =) MvH MR-speed |
|
|
Hej, Själv har jag satt 540iA väldigt högt upp på önskelistan. Enormt snygg (både sedan och kombi), enormt vrid och rackarns snabb. En riktig sleeper alltså ;) Kommer nog själv att byta till en 5-serie så småningom. Givetvis e39 modellen och inte till den nya ful-som-stryk modellen som kommer härnäst. Annars är jag även sugen på en Mercedes C-klasse. Om man bara hade haft råd med AMG C-32 så hade lyckan varit fullkomlig. /foo |
|
|
Fradric >> Anledningen till att funderar på en likadan är att jag köpte min i hallen med comfortpaket. Kunde alltså inte välja utrustning. Vill ha ex. skinn, navi, Harman Karon m.m. Och anledningen till att jag funderar på en 330 igen är att det är en kanonbil som jag trivs med... men jag sneglar åt M3... Ozz |
|
fradric |
Jag förstår!!!! |
|
Foo Du sa att det ska komma en ny 5-serie "ful-som-stryk-modelen",jag har inte hört nått om det därför undrar jag om du vet nån hemmsida som man kan se den på? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ozz:Hade samma förmån som du igår 540, inget fel förutom att plånboken inte tillåter det tycker jag. Men 530ia tycker jag verkar intressant,men det är, klart för dej, blir det ju bara tröttare med tanken på den ökade vikten.Men för mig blir det ju ett lyft med nästan 40 hkr, men det ligger en hel del år framåt, då jag inte kör så mycket och har lite mil på bilen. Men V8 ger ett ha begär. Finns inget bättre än VRID. MVH Hasso |
|
Hmmm, mycket att fundera på... Har tänkt att beställa bilen till hösten för leverans våren 2003. Såg några bilder på nya 5-serien, tyckte att den var skitful... Den var med i februarinumret av BMW Magazine, (-Ett Engelskt magazine) I mitt fall behöver inte ekonomin styra vad jag skall välja och det är ganska skönt.(Inom rimliga gränser vill säga :) Ozz |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
OZZ:Det beror ju på vad man prioiterar här i livet. finns ju mycket annat som drar pengar som kanske är minst lika viktigt. Men funnes en M5 med steptronic då vete fan.(vägrar växla) MVH Hasso |
|
Som kanske framgår av mitt användarnamn valde jag 330, efter att ha provkört halva modellprogrammet inklusive 540, som kanske var det intressantaste alternativet. Varför 540? Du behöver utrymmena och gillar komfort. Toksnabb glidarbil som känns som ett vardagsrum med formel 1-motor. Äter motorväg till frukost, lunch och middag. Prestanda är snarlika 330 men upplevelsen annorlunda. Varför 330? Du vill ha kul. Känslan att varva från 4000 till "rött" är oslagbar. Roligare än så här blir det inte på den här sidan M och Porsche. Inte lika bekväm som 540 men den LEVER på ett helt annat sätt - chassi, styrning, låda allt kommunicerar och den ber hela tiden om mer. Perfekt för att ligga och marscha i 220 på Autobahn eller bara köra till Konsum. |
|
|
Jag hade nog gått på M3:an om du inte behöver en kombi.. Funderar själv som bäst på modell vid mitt bilbyte till hösten däribland funderar jag just på 330, men en kollega till mig har precis beställt en M3:a och försöker övertyga mig om en sådan... Men ägande kostnaderna här nere i Belgien blir sjuka..Så eftersom du bor i Sverige där man forfarande kan få hyffsade försäkringspriser etc så skulle jag lätt valt M3:an. Kan återkomma med provkörningsrapport när kollegan fått sin...och då blir man väl såld själv:) //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
ozz: Det saknas 2 cyl under din nästa huv om du väljer 6cyl..... Har man en gång växlat upp till 8:a så sitter man rätt ok där:D Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Jag skulle säga m3:an helt klart. Om du gillade 330 kommer du älska m3. Har kört m5 e39 också och m3:an är bra mycket roligare att köra. Saknar dock lite i komfort (men vem behöver det?). :) | |
|
Siktar du på en bil med leverans 2003 borde den nya 5 serien vara på G och det är väl lite tidigt och spekulera i vad det blir. Att få en E39 levererad strax före lanseringen av nya modellen är ju inte speciellt intressant. Vad det gäller motorkaraktär är den stora sexan som finns i 330 o 530 en härlig motor med bra bett och skön sång, V8 är givetvis härlig denmed fast med en helt annan karaktär. Har själv alltid varit svag för stora raka sexor, det är något speciellt. Men du har ju fortfarande rätt gott om tid att beställa på. För min egen del lutar det åt en E65:a som efterträdare till min älskade E38 när det är dags. Har kört både 745i här i Sverige samt 735i i Tyskland och den senaste är en mycket behaglig landsvägsvagn för Svenska motorvägar och tillåtna farter med ++marginal. Båda de nya V8 motorerna är mycket trevliga. Och en E46 Touring, möjligen 320/325 när E39:an ska bytas då sambon vägrar baklucka med lasttröskel. |
|
| Köp en M5 så får du det bästa ur båda världar. | |
|
Gillar faktiskt "nya" 5-serien så jag skulle köpa en 540... Men M3 är en dö läcker bil!!! Så det där är lite beroende på vad man behöver och vill ha! Vill man ha ett monster så blir det en M3, vill man ha ett landsvägs lokomotiv blir det 540! /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
540 = Fattigmans M5:a ---------------------------------- Länk |
|
|
Ozz: Köp dig en 750. "Varför en 8:a, när man har byggt en 12:a" Skämt osido... Komfort i kungaklass med mycket bra prestanda. "BMW make the world faster" |
|
|
BMW 540i sedan (med fällbart ryggstöd och skisack).. Svartmetalic (Cosmossvart är aldrig fel..) med vinröd eller sandgul läder inredning.. Komfortstolar (Manuella! el går bara isönder och är jobbigt..) Valnötslister, Automatlåda! Och helt - JÄVLA - maxutrustad!!! :) *dregel* Den bilen är.. Såååå vacker!!!!! ;) Olio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.