|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har tappat min ena nyckel till M5'an. Har nu en nyckel med alarm och en nyckel som ser ut som en "mall" den är typ i plast. På BMW ksotar en ny nyckel ca 270euro. Svindyrt! Man kan hitta begagnade nycklar rätt billigt, försäljaren påstår att BMW kan skära till ett nytt blad samt köda om nyckeln. Stämmer det? Någon som har några kostnads uppgifter på detta? Tack på förhand! Länk | |
|
Eftersom nycklarna är förprogrammerade mot en viss styrbox (bilens), stämmer inte påståendet! Det blir tyvärr att bita i det sura äpplet och beställa en originalnyckel... Glöm inte att deaktivera den borttappade nyckeln, i bilens datorsystem (görs via en uppkoppling med diagnosdator). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den bortappade nyckeln simmar djupt, ca 50m.:) Tack för svaret Johan. Då får man bita i sura äpplet då. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
270E verkar magstarkt , jag betalade typ 1100 kr för en ny fjärrnyckel när den gamla var trasig. ///MVH Hasso Länk |
| Det är ju i finland ett dyyrt land... : ) | |
|
Ja Hasso, man tycker ju att 1100kr skulle vara ett vettigt pris, men nej 270euro ska de ha! Det är rätt mycket för en nyckel. Man klarar ju sig bra med en nu, men tappar man ju den kan det bli problem:) Länk |
|
|
bayerichemotor: kan du inte beställa en nyckel från Malmö då? vad jag vet så skickar de grejer med post. Jag kan ge dig tel.nr till reservdelsavdelningen och så. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Skicka nyckel känns väll inte som om det borde fungera.....då skulle vem som hellst kunna ringa och beställa. Sedan begär man bara att få den hemskickad så är det bara för tjuvarna att bevaka postlådan föratt få en gratis bil. | |
Plumber |
Den "nya" typen till E39 kostar cirka 1500:- Den äldre är något billigare. Den återförsäljare som skickar nycklar blir inte långvariga inom BMW. Hej hej |
|
jo jag förstår att det är riskabelt att skica nycklar... men 270 Euro är mycket dyrare än 1100 kr. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.