|
|
|
|---|---|
|
Mycket är kollat och jag har sökt mig igenom här på forumet utan att hitta lösningen. Min gode vän har alltså ingen värme i sin 740! - klimapanelen är hel (kollat mot en hel!) - värmeventilerna funkar - vattentempen ok Tacksam för tips! | |
| Han kanske har för lite kylvatten i.. kan ju vara så enkelt... | |
|
jag hade ett liknande fel på min 528. Och då var det klimathuset eller termostathuset. nåt sånt hette det. pröva med att kolla upp dem kanske!. mvh Kim Andersson |
|
| Jag hade det problemet i c:a 30 minuter innan min vattenpump skar ihop helt och hållet ;-) | |
Paap Reeder |
.. har bläddrat i många elscheman och skisser över dessa förbenade värmegrunkor. Liknande i E32 + E 38. Mitt fel är ännu inte helt knäckt. MVH /// Paap R |
| KAn det vara "rundpumpen" som sitter under värmaventiler. Jag fick det problemet att jag var tvungen att hålla tryck på bilen, dvs gasa kraftigt, för att pumpen skulle gå och pumpa runt det värmeventilerna släpper igenom | |
|
ja den runda pumpen som sitter under värmeventilerna har jag bytt,de vart dålig värme när bilen gick på tomgång annars fungerade värmen en då.Länk Länk |
|
|
Hallå, För er info; nu flödar värmen! Efter mången svordomar så togs beslut om att dissikera värmeventiler och pumpen därunder. Av detta kunde man bara konstatera att ventilerna samt pump inte fungerat på länge, fy så det såg ut! BMW hade dock kollat och bedömt att de funkade. Nu sitter nya ventiler samt pump på bilen och värmen flödar... Dessutom, som kanske spelat roll så var termostathuset sprucket. Kan det vara så att dessa ventiler samt pump mår dåligt och kan förstöras av för låg vattennivå? I detta fall kan det inte uteslutas att vattennivån varit för låg. Turligt nog verkar dock inget annat tagit skada. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.