|
|
|
|---|---|
|
Hej skulle behöva hjälp med min bmw innan ja blir tokig...... Får ej fram bensin till spridarna.... bränslepumpen fungerar och det kommer bränsle ända fram till bränsle fördelaren som ska fördela ut bränslet till spridarna, men där tar de stopp:/ Bilen har fungerat för ett halvår sedan men nu vill den inte starta... tacksam för svar MVH:Henrik | |
|
Hej hade samma fel då jag hade samma bil. Gjorde rent hela bränslesystemet så gick det bättre men inte bra. Efter att jag byte fördelaren då blev det annan sak så troligen lígger felen där men kolla spridara först! MVH Blyfoten |
|
|
Har rengjort allt i bränslesystemet nu men den startar ändå inte....kan det finnas någon elventiv eller något styrsystem som kan krångla? vet någon vars man kan hitta någon verkstads handbok eller liknande på svenska till bilen? tacksam för svar MVH:Henrik |
|
|
Jag skulle gissa att det är L-jetronic insprutningssystem på din bil! Här kommer en del nyttiga länkar som du kan använda! Att det står VW eller Rover på en del sidor spelar ingen roll! Det funkar bra till din L-jetronic ändå! Länk Länk Länk Länk Länk Per L |
|
|
L-jetronic insprutningen kom på 518i till årsmodell-84 och gav också hela 3hk mera ;) Mekaniskt sprut,dvs k-jetronic är på den vagnen.. Mvh Janne. |
|
|
OK! Här kommer en k-jetroniclänk då! Fler finns säkert om an söker på nätet! Länk Per L |
|
|
Ja...Kanske är själva "skivan" i luftmängdsmätaren som "kärvat" ihop under stilleståndstiden eller någonting helt annat.. Som jag fattar så har bilen stått stilla i ett halvår..vilket naturligtvis ökar risken att delar kärvar ihop.. Har du provat att starta på "halvgas" t.ex? Kan ju vara en hel del grejor, men kanske styrtrycksventilen är defekt. Mvh Janne. |
|
|
trycket är ju viktigt!speciellt på k-jet,prova att ha tändningen till och lyft skivan i mängdfördelaren för hand,då skall pumpen starta,kolla om det kommer soppa ur en koppling vid mängdfördelaren till insprutventil,annars ligger felet säkert i mängdfördelaren(tjatigt eller) |
|
| Jag har liknande problem på min 323-82, bilen startar men det tar alltid ca 3-5sekunder och mycket längre desto kallare det är ute. Men är den en gång startad så hoppar den igång direkt, det låter inget från min nya pump heller då tändningen slås på, kan jag ha fel på mängdfördelaren och var sitter den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.