|
|
|
|---|---|
STi |
Hur mycket skilljer denna kammen mot orginal kammen i en m20b25 är det så pass så att man märker någon skillnad? Vad måste man göra mer än att byta alla vippor å vipparmsaxlar om man köper en sådan kam? styvare fjädrar? Dr. schrick Duration/spridningsvinkel: 272/272/111. Öppningstider: 25-67-67-25. Ventillyft i ö d: 1,6. Ventilspel i mm: 0,25/0,25. |
|
Köp styvare fjädrar och får bort varvstoppet, ska du ändå ha loss yoppen kan du även lämna in den för portning. Ska du ej ha turbo så kan du ju alltid plana lite extra om du vill ha effekt. //BMW-Kimmo |
|
STi |
Projektet är: Lämna in toppen för portning å mirrafräsning av ventiler och ev. en planing vet ej om det är någon idé att göra planingen. Gör väll inte så mycket? Sen kommer det bli nya vipparmar vipparmsaxlar ny kam ev nya ventilstyrningar och allt sånt, styvare fjädrar blir det, chippning blir det nog på "its fun" i sthlm senare under sommaren. Men jag vet inte vilken kam jag ska ha bara... Vill ju inte få upp vridet i för högt register, vill ha det så nära som möjligt där det är nu (ca4000rpm) men jag vill samtidigt ha mer effekt. Förslag??? |
| STI mappa är väll melodin i ditt fall när du har gjort sådana förändringar. | |
STi |
Vart mappar man och vad kostar det? |
| Länk | |
STi |
Hur mycket tror ni att jag kommer få ut med 272 kammen, 190-200? Övrigt är sportsystem avskärmat luftfilter |
svintoleffe |
Varför sdka man mappa för, hör man med jocke på its,fun, då gör han ett chjip som passar exakt din bil. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Du behöver inte byta ventilfjädrar med den kammen, om du inte ska varava högt. Har kört med den mycket, och den är väldigt snäll, ger ingen dålig tomgång etc. Ska du bara bygga sugmotor så kanske en något vassare är att föredra, men effekten flyttas ju uppåt säkerligen. Den är ju en bra kopromiss, öppnar 11mm om jag minns rätt. | |
STi |
///Misano Vilken kam skulle du ta? vart ligger vridet på den i så fall? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.