|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Serviceboken kan omöjligen vara viktigare än det intryck man får av själva bilen. Både mätaren och boken kan fifflas med, men bilens kondition är lite svårare att dölja. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
en bil med servicxebok ja hade hade tidigare ägaren spolt parfym å kaffe på de e fan klantigt;) nej men som sagt va bilens intryck är det viktigaste Bilen: Länk |
|
|
mb- De kan inte ha spillts på serviceboken med flit, för att få den att se äldre och mer använd ut då tror du? Annars är det fruktansvärt klantigt. DANNE Min bil: Länk |
|
| Tror det där mer var menat som ett skämt.... | |
|
Jag kan bara konstatera att det försvinner serviceböcker av misstag och slarv! Vi förvarar serviceböckerna bland andra värdehandlingar, trots det har min fru lyckats kasta bort serviceboken till Discon och kvittot på senaste servicen. Min uppfattning är att seviceboken ger en bra indikation om hur bilen har blivit underhållen och den är ett bra underlag för att kontrollera mätarställningen och hitta telefonnummer till de servieverkstäder som gjort den. Jag har själv träffat på ett flertal bilar med förfalskade böcker så kontroll av servicehistorik är välinvesterad tid. Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
George K- "Helt seriöst, hur sugen du än är, så avråder jag dig från att köpa bilen. " Har du sett bilen i fråga, eller var det den saknade serviceboken som skrämde dig? Cmf (Joel) funderar starkt på att åka och kika efter ett samtal med förra ägaren. Jag funderar på att åka med, men om du kan spara mig min lördag med fakta om bilen i fråga så vore jag tacksam... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Kan man lita på en bil MED sevicebok? Svaret är NEJ! En M-test är fan så mkt viktigare än att stirra sig blind på en importerad servicebok som 9 ggrav 10 är manipulerad. |
|
|
Då får jag hoppas att min bok inte är manipulerad kanske är dem där 10% d Jag gjorde ingen större koll med verkstäder på den men det är lika många olika ställen som servat bilen som det var ägare i tyskland det måste vara lite plus på kontot... Sen att det är spillt i boken det kan jag tänka mig för jag har nog lagt en timma på att studera och kolla i den hemma i soffan samtidigt som en dryck slunkigt ner :-) Mpower |
|
|
När jag skriver så utgår jag alltid från personliga åsikter. Om en bil saknar sericebok, så måste det väl ringa i någon klocka? Är man jättesugen på bilen, givetvis kan man åka dit och titta på bilen, och bilda sig en uppfattning om bilen. Men jag PERSONLIGEN skulle inte köpa bil som saknar boken, tyvärr, men jag kanske är överpedantisk när det gäller sådant oxå. Dandelue, nu ska jag inte yttra mig om bilen då jag inte har sett den. men som Autopower medlem i denna fina BMW-gemenskapen så vill jag höja ett varningens finger. Är man sugen på bilen så kan man ju åka o titta på den, det är väl nog inte fel. Förövrigt så va det en saknade serviceboken som inte skrämde men väckte lite misstanke. Men jag ska inte skriva mer om detta. |
|
|
Dandelud-> Jo det kan dom ha gjort. Fast boken var även sliten i rygen där man öpnar den så den såg välanvänd ut men det är nog inga problem att fiffla så heller. Nu äger jag inte den billen längre men hela bilen kändes mycke skum även säljaren. Bilen: Länk |
|
|
Tänkvärt! Bilarna börjar bli billiga idag så t ex tredje ägaren på en E39 lämnar oftast inte in bilen på service utan gör jobbet själv,(kostnadsfråga) så hu tolkar man detta med service bok då? den kan vara fulldokumenterad av de två första. fast aldrig stämplad av siste ägaren som ägt den i ca två år. tycker att bilar äldre än ca 5år så är det skicket som avgör. Det är inga som helst problem att låna pengar till en bil idag men ofta har inte den nye bilägaren råd att serva bilen på märkesverkstad för 3-5000kr två gånger per år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.