|
|
|
|---|---|
|
Vem vågar säga nu att MDS är helt kassa grejer... kolla detta.. löser problem med usla ljudet alla vi (miss)nöjda ägare till E39 har... eller så påstår företaget att problemen blir lösta.. Länk Skriv gärna hur det fungerar, om du nappat på och köpt en sån... | |
| Skulle personligen börja med att byta ut högtalarna först och sedan koppla på ett slutsteg(dock ej detta!) | |
Robsarve |
En billig booster från en tysk firma Länk. Tycker inte det känns speciellt prisvärt, köper hellre nya högtalare runt om för de pengarna. |
|
Hmm jag är inte vidare tekniskt insatt i hur slutsteg är uppbyggda, men de ska ta max 15A ström, 4kanalaren, och om effektformeln funkar i detta specifika fall så blir 15x12=180w, lite mer då när bilen laddar. Och steget ska kunna leverera 4x65watt, dessutom rms watt. Jag är då ganska skeptisk mot dessa, håller med tidigare och skulle hellre ha satsat på bättre högtalare. //Simon |
|
|
Jo, ditt sätt att räkna ut verkliga styrkan detta steg kan leverera stämmer, men samtidigt är det i alla fall förbättring jämfört med de sega slutstegen inbyggda i original stereon... eller...? Och så är det väl rätt praktiskt att inte behöva dra en massa kablar och montera större/bättre/kraftigare slutsteg i bagaget, även om resultatet skulle bli säkert mycket bättre. Det jag undrar mest över är hur pass bättre skulle original högtalare låta om de skulle drivas med NÅT annat slutsteg än det inbyggda i Bussiness stereon, även om slutsteget är något sånt som detta som MDS säljer. |
|
Ulke |
Vem vågar säga nu att MDS är helt kassa grejer Frågan besvaras med att detta är inte ens MDS grejer, de har inte ens sin logga på den. MDS säljer många bra grejor av kända bra märken, men då kostar de mer än på andra ställen. Deras engna produkter däremot är bara ren skit... ((Ulke |
Robsarve |
Faktiskt inte helt sant. MDS har lite grejjer som är hyfsade under eget namn, men då kostar de lika mycket som DLS eller något annat märke... |
Ulke |
Ja just det....de har ju bilvärldens bästa diskant..MT9 eller vad den heter....funderar på att byta ut mina Dynaudio Esotec mot desssa :o) //Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.