|
|
|
|---|---|
|
Alla monteringsanvisningar för IceLink Plus jag hittar på nätet förutsätter att man har CD-växlar kabeln fördragen från stereon... Hur gör man om man inte har en sån då? Går det alls?? Jag har en Bussiness CD med MID display. Runda stift i kontakten. | |
| Vet inte hur mycket E39 skiljer sig från E46 men jag hade heller inga CD-växlarkablar fördragna. Så jag beställde den version av ice->Link som anslöts till huvudenheten. Nackdelen med det är att det är lite bökigare att installera eftersom man måste riva bort radion och det är rätt ont om plats för kontakten där bakom. Men annars var det inga problem alls. | |
|
Men finns det ingen installations manual till europeiska versionen då? Kanske i PDF format.. Hur kopplar man in iceLink då... på de två mindre, firkantiga kontakter som sitter under den stora kontakten, eller...? |
|
|
Goran_C: Kan den här hjälpa kanske? Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Jag har visst inte uppdaterat den sidan sen jag gjorde den i januari. Den stämmer iofs i det mesta men vad det gäller funktionerna i ice>Link Plus så har det gjorts en del uppdateringar. Bl a scrollar texten i displayen och ice>Link menyn visas på MID. Det enda jag egentligen saknar nu är visning av åäö. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Japp, detta hjälper massor faktiskt... :) Schyst o lägga ut en så utförlig 'real life' beskrivning. Nu måste jag fråga ännu en sak... Varfirån drar du ström till din PocketPC? |
|
|
Den tar jag från strömförsörjningen till iPoden. Dvs jag ansluter på härvan som följer med till ice>Linken. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Bood och alla andra som har monterat in ipod+icelink jag behöver lite hjälp! följande scenario E38 -97, ingen DSP,Ingen navi,Ingen växlare, ingen singelcd ens.. Icelink Plus samt en Ipod mini installation av hårvara gjordes idag och det jag kunde se direkt var att enheten fick laddning samt att det åtminstone första gången vi starta upp den i dockan stog ICELINK PLUS eller nåt.. Drog in filen car_if.mp3 i ipoden och påbörjade uppspelning för att sedan koppla in den i icelinken. Efter det har jag inte en aning om vad jag skall göra. ser liksom inte någonstans jag kan växla över till CD på min stereo om det nu är det som gäller.. Dokumentationen på svenska dension är minst sagt begränsad. Skall plöja igenom deras huvudforum på .com adressen men ber er om hjälp oxå. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag behövde aldrig köra någon fil i min ipod när jag installerade. Den kom förinstallerad, den hade ett "BMW" klistermärke på den där svarta krympslangsbiten. Men du kanske kan använda denna manual: Länk |
|
| Den manualen hjälpte inte mig iofs eftersom jag hittade min box i bakluckan. Den satt under en plastkåpa till vänster om reservhjulet (Tog ett tag innan jag hittade den) | |
|
det visade sig att Car_if.mp3 inte behövde köras på min icelink, det gjorde ingen skada men behövdes inte. Vid samtal med svenska dension så tipsade dom om att göra bilen strömlös vilket jag gjort men problemet kvarstår, jag kan inte switcha över till cd eller jag vet iallafall inte hur man gör. Någon icelink setup komer jag inte in i iheller om man nu skall göra det. tack för länken 525istheshit (udda namn) fortsättning fölljer.. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Johan: har du kassett nu då? Hur gör du för att byta mellan radio och kassett i så fall? Det borde väl vara likadant för att få igång iPoden? Jag har nog tyvärr inte så mycket annan hjälp att komma med i den här frågan...:( "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Du skall väl switcha över till cdväxlar-läget för att få igång icelinken.. har du ingen "Mode"-knapp på Stereon? | |
|
Jag har ingen mode knapp men i höger ytterkant har jag en kanpp där högra sidan är till tape och vänstra är tom liksom det är de närmate jag kommer... Tydligen har caset skickats vidare tiil dension tyskland så får vi se vad dom säger. Skall även dubbelkolla installationen men det är inte så mycket att ta fel på då det är en relativt simpel installation. trots detta är jag givetvis intresserad av tips om vad VI kan ha gjort för fel. finns här ingen E38 ägare utan cdväxlare som monterat och vill berätta lite? Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.