|
|
|
|---|---|
|
jag har problem med min radio i e39 540 98-a det är så att radion fungerar och det går byta station genom rattknapparna samt höja och säna volymen men knaparna under displayen fungerar ej det går varken sätta på stereon eller stänga av! har bytt två display enhet samt förstarkaren som sitter bak vänster men samma sak. jag håller på att bli galen! har haft bilen hos jurgen wise (jwr racing) han lyckas inte hitta felen heller har någon haft samma fel eller liknande? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enda jag kan hitta angående detta är : Radio Buisness RDS.Kasett med IRIS (integrerat radio o informatinssystem) Radion kan inte manövreras via volum eller knappsatsen:displayen förblir mörk. manövrering via en eventuell multifunktionsratt kan vara möjlig. Orsak fel på en spänningsstabilisator i radiodelens försörjningsdel. =radiobyte. Om man nu inte kan lista ut var den sitter och byta spänningsstabilistatorn. ///MVH Hasso Länk |
| har bytt till cd-enhet samt annan display det är sama sak | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.