|
|
|
|---|---|
| Jag hade en trasig slavcylinder till kopplingen på min bmw 316 e36 som jag bytte. När jag skulle lufta systemet så fick jag inget tryck alls men det började att rinna ut bromsvätska ur två hål längre fram i kopplingen. När jag skruvade bort slavcylinern såg jag att den hade tryckts sönder och kolven hade farit in genom hålet till kopplingen. Kan det vara så att armen från kopplingscylindern hade missat gropen som den skulle ligga i och kommit på sidan? Gör det något att det kommer bromsvätska in i kopplingen? Måste jag ta isär kopplingen för att få ut kolven? Kolven är ej magnetisk så det går ej med magnet! | |
| finns det inget lock på framsidan av lådan som du kan öppna och se som på sexorna? | |
| Har nu försökt med allt för att få ut kolven, tom damsugare med moddad slang. Verkar som att jag måste ta ner hela växellådan. | |
| Antagligen tog det längre tid för dig att modda damsugaren än att ta ner växellådan direkt. | |
|
hej, har fått samma problem ungefär. när jag skule byta slavcylindern till min förvåning så såg jag att den var tom. alltså den här pinnen eller kolven som man kallar har åkt in i hålet. Hur får jag ut den? Och kan jag bara sätta på den nya utan att ta ut den från hålet???? Och till Frazzer hur löste du problemet??????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.