AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.000

Då har man fått en parkeringsskada.

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hej. Är arg och måste skriva av mig lite...
Upptäckte idag att någon galning har kört in i min bil när den ståt parkerad utanför på gatan. Framskärmen är ordentligt tillbucklad och kofångaren repig. Tydliga spår av en ljusblå färg finns ochså. Har kontaktat polis och mitt bolag. Verkar som om självrisken blir reducerad till 1970 kronor. Enl. polisen var det en klockren parkeringsskada.
Min fråga är om någon vet var detta kan kosta att fixa på egen hand, utan att blanda in försäkringsbolag? Är det överhuvudtaget värt det? Kanske en ny framskärm+lack, även att snygga upp kofångaren. Eller kanske att jag kan lägga in pengar och uppgradera till en M-paket-front?
Någon som erfarenheter av liknande situationer?

svintoleffe
Jag skulle nog ta det på f-bolaget, det blir nog en dyr histria.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Grandy:
Varför i allsindar skulle du INTE blanda in försäkringsbolaget ? Vad tror du att du har teckat en försäkring i för syfte egentligen ??

Ska du reparera det där själv så räkna med åtminstone 10.000kr.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
F-bolag kan betala ut reparationspengar till en som väljer att göra jobbet själv. Det fick jag för några år sen när min gamla O-el blev påkörd bakifrån. Det var inte så farligt så jag tog de erbjudna 5000:-, köpte nytt bakljus på skroten för 250:-, litet spackel och färg. Resultat dög med tanke på att bilen i övrigt sett sina bästa dar.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Anledningen att jag frågade var ju för att det finns mycket kunnigt folk, med fiffiga idéer här. Att betala självrisken kommer ju säkert vara den billigaste lösningen, men det skadar ju aldrig att höra sig för.

Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
Någon som backat in i ena bakdörren på min, inte samma omfattning som du har men det känns fortfarande piss!!

Borde gå att dra ut den men vetskapen att den är "misshandlad" är inte kul.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Grandy, ett alternativ är om du kan hitta delar i rätt färg på skroten, har du tur kan du hitta skärmen, och kofångaren kanske går att snygga till.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Vet ni om dom lagar plasten på kofångaren eller byter ut till helt nytt?

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
De byter nog ut till nytt !
Chansen finns att de "svetsar" plasten på kofångaren.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Kofångaren är inte sprucken eller knäckt utan bara riktigt ordentliga revor/repor i plasten.

Dubilidu!: Hur menar du med att dom "svetsar"?

Jag vet att en del lackeringsfirmor kan svetsa ihop "plasten" på spruckna kofångare. Dock så beror det på vilken plast eller matrial som är skadat.
ra
10
rallywille
e46 328ci -99
Hej jag jobbar på en lackfirma där jag är plastreperatör
skadan du beskriver är såkallad skrapskada "lindrigaste" typen utav skada
inga som helst problem att laga
det som avgör om den skrotas eller repareras är att skade kostnaden få inte överskrida nypriset på ny detalj
förövrigt kan "nästan"all plast lagas materialet kan antingen svetsas eller limmas
Strunta i försäkringsbolaget. Man vill ju inte att premien ska stiga.
framskärm kostar ciak 500. beggad M-front kan du få för 2500:-
Lack på det borde inte kosta mer än 1000.-
DVS: 4000:-
hm. troddee det var en E36a..
kanske blir lite dyrare trots allt.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Var och visade upp bilen hos BMW Group och de kommer att byta ut framskärmen mot en ny och kofångaren lackas om. Den svarta plastlisten på kofångaren byts ut till en nya. Allt på självrisk 1970 kronor. Det blev alltså ingen M-kofångare eftersom det kostade för mycket tycker jag. Var ju tvungen att köpa nya dimljus plus en massa annat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.