|
|
|
|---|---|
|
Hej och tack för underhållande läsning här på forumet. Hoppas att ni vill svara om ni kan. Hade min 540 oanvänd ett bra tag utan batteri. När jag tog fram bilen igen så fungerade inte bildskärmen längre. Man ser huvudmenyn, men "bildschirm aus" är markerad. Rullknappen fungerar inte, den verkar inte heller fråga efter koden. Har sökt på forumet, men inte hittat motsvarande problem. Datorn som finns på instrumentpanelen fungerar, det går dock ej att nollställa värdena eller ställa in klockan. Radion är död. Det kanske finns en enkel lösning, annars får jag väl ta mig till verkstaden. Den ligger 20 mil bort, så dit åker jag inte varje dag. Tack för ev. hjälp | |
Scheckheft |
Hej Bildschirm aus betyder egentligen att skärmen ska vara släckt. Den aktiveras genom att du trycker på rullknappen. Har du försökt? Fungerar inte detta koppla bort batteriet igen ca 30 min för omstart. Är batteriet sjyst? Mvh Scheckheft E9:Länk Letar M5E34 |
|
Ja, har försökt trycka och rulla och diverse andra kombinationer. Batteriet är jag lite osäker på, varför har det betydelse när allting annat fungerar? Ibland går det att släcka skärmen, men jag kan inte flytta markeringen. Ska testa med 30 minuterstricket. Har försökt med att koppla bort batteriet men bara några minuter. Det kanske inte var nog länge. Tack så länge |
|
Scheckheft |
Hej De mest märkliga saker kan inträffa om batteriet inte är fulladat eller är i dåligt skick. Låt oss veta om du löst problemet. Mvh Scheckheft E9:Länk Letar M5E34 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.