|
|
|
|---|---|
|
HUr mycket ger försäkringsbolaget för en BMW 520i -91 som gått 21000 mil ? någon som vet vad dom ligger i för värde ? råkade nämligen dra av vägen med min imorse :( söörjer :( // Johan "En Gång BMW, Alltid BMW" | |
|
Hej Mycker berror på bilens utrustning, din ålder o övriga omständigheter typ fortkörning men självrisken är 1000kr eller mer. Det borde stå i försäkrings papper. MVH Blyfoten |
|
|
Alltså "totalkvaddad" m.a.o.,utom all räddning? Vad försäkringsbolagen värderar din bil till är ju en sak,om du sedan vill förhandla/bestrida till dig ett högre värde går ju att prova sedan ,OM du är missnöjd med vad de ger för "bud". Men jag tycker nog att du bör kämpa för att få minst mellan 20'-25' för en 520i 24v innan du ska vara nöjd..Lite beroende på vad du har för motiv att ge försäkringsbolaget till "rätt kurs" på din vagn.. Återkom gärna med ditt ärende ,så vi får veta vad du fick :) Mvh Janne. |
|
|
Lönade det sig att ha bilen helförsäkrad? Borde ha varit ganska dyrt i ditt fall, 18 år. Jag tror du för 15kkr eller drygt det för bilen. Lycka till! |
|
|
Hmm...Hoppas att det blir mera i "plåskan" än 15' iaf...En jag känner fick 15' !?!för en Mitsubishi lancer från -88 nyligen...Den såg inte speciellt fräsch ut redan innan krocken om man säger så :) Mvh Janne. |
|
735 |
Junior: Hoppas du hade bilen skriven på dig om det nu var du som körde av vägen. FB brukar väl inte jubla när något händer unga BMW förare vars bilar inte står på dem själva... BMW-förare älskar oftast! |
|
Jag tror faktiskt att man får mer än 25000:-. en kompis fick sin saab 900i-88 stulen och slaktad nyligen. Han fick 17000:- för den. Så då borde man lätt få 25000:- för en bmw 520i-91 24v. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Faktum är att om man har en äldre bil så är det ekonomiskt fördelaktigt att få bilen stulen i många fall. Jag tror att försäkringsbolagen värderar bilar utifrån vad en liknande bil kostar hos en bilfirma. Hur ofta ser man inte tidiga 90-tals Bmw 5:serie för 30000-35000:- hos bilfirmor? " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.