|
|
|
|---|---|
|
Var i Gbg-området kan man köpa motorvärmare (Defa ska vara bra har jag hört.. Alternativ?) billigast? Ska man ha dopp- eller blockvärmare eller kvittar det? Var kan man få detta installerat till ok pris? | |
| Defa kan du köpa på micro i kållered, vet ej något pris | |
|
eihhh du manne har du fet pelletsbrännare i bilen snart eller...----yo!!! Fan köp en värmare som e blockmonterad så smätter du dit den på arbetstid sen..heheh som vi andra gör...*ler* |
|
| du får gärna tala om var du köpte de och hur mkt du fick betala för installationen OCH var du lämna in bilen i gbg | |
|
Det enda jag fått reda på än så länge är att Wölkes tar 5500:- för motorvärmare, kupévärmare och installation. Ingen som har fler tips om var man kan hitta prylarna och ev få installationen billigare? |
|
|
Ditec-Center-Mölndal precis brevid BMW klarar det. Länk Annars kolla hos någon av dessa: Bavaria HB Silleskärsgatan 8 B 421 59 Västra Frölunda Telefon: 031 - 47 35 00 Göteborgs Bilservice Järnstångsv. 49, 43330 PARTILLE Tel. 031-44 77 86 Bayerische Bilservice AB Ågatan 30, 43135 MÖLNDAL Tel. 031-84 75 29 bayerischebilservice@beta.telenordia.se |
|
| Tack ska du ha PowerMac, jag ska kolla alla dessa sen återkommer jag med prisuppgifter. | |
|
B-J Bilservice AB Ågatan 30, 43135 MÖLNDAL Tel. 031-84 75 29 bayerischebilservice@beta.telenordia.se hAR DOM BYTT NAMN TILL TROR JAG NU.... kompetennt folk som kan sina saker... Men inte fasen ska det va så svårmonterar wupa att du inte klara det själv..har ju alla verktyg mm på jobbet ju*ler* |
|
|
Vet inte om det är samma motor som min mors 325 -03 som jag installerade på för några veckor sedan Länk men det var busenkelt......gör du lätt själv på en gds mack på en timme (om det nu ser likadant ut). Delarna kostar ca 1750-2050:- på autoexperten. |
|
|
Jag är väl medveten om att jag kan installera det själv, jobbar ju som tågmekaniker så man e ju inte helt bakom flötet vad gäller sånt heller och om jag inte hittar nån som gör det riktigt billigt så gör jag det själv men det kan ju vara lönt att kolla upp först. Autoexperten? Vad är det? |
|
|
Autoexperten är en bilreservdels firma. Länk I göteborgsområdet verkar det finnas i Askim och på Hisingen |
|
|
autoexperten ligger även i kungälv vid skroten... Sant wupa..varför skita ner sig själv om nån anna gör det billigt...'ler* |
|
|
Motorvärmare, grenkabelsats och kupévärmare (Defa) kostar totalt 2300:- hos Autoexperten i sisjön. Får nog bli till att installera sakerna själv. Motorvärmaren tror jag inte blir några problem, däremot är jag lite osäker på hur jag ska göra med kupévärmaruttaget och kontaktuttaget som ska sitta i fronten.. Några tips eller erfarenheter runt detta? |
|
|
Länk Länk |
|
|
Gör jobbet själv eftersom det bökigaste är att få in kabeln till kupen, din bil ska ha en kontaktvärmare funkar som ett strykjärn att den värmer motorblocket från utsidan. Man behöver under bilen för att montera den, om jag inte minns fel sitter den med en styck M8:a bult inget kylvatten behöver tappas ur osv. Hörde själv om pris i vintras till min bil och det skulle landa på 4600kr hos Olle Rutgersson i Henån, men det var tur att man inte gjorde det utan man löste saken galant själv. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.