|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att komma åt batteriet på min touring, har fällt ner ryggstödet, men mekanismen från "handtaget som man trycker in funkar inte. Så jag får inte upp ryggstödet.. Någon som har demonterart eller lyckats pilla upp spärren - jag lyckades inte i helgen oo=00=oo | |
|
Jag antar att det är bältet som rullat in och håller ner ryggstödet?!? Det hände mig en gång, hopplöst. Det är bara att försöka krångla sig in undertill och lossa nedre fästet till bältet med en 17 (?) nyckel... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Titta i nederkant på ryggstöder mot delning till golvet,det finns en spärr som är kopplad till "handtaget"ta en liten mejsel och vik spärren lite"bakåt" mot bakluckan,och följ med med ryggstödet samtidigt,du får lirka lite,så du känner att ryggstödet följer med,du kan sedan plocka bort detaljerna på ryggstödet och kolla så att mekanismen funkar,antingen har vajern gått av,eller så har fjärden som sköter spärren gått av. Komihåg att inte fälla sätet i botten läge sedan,innan du fixat till felet. Jensa |
|
|
Jo tack,har försökt pilla med en mejsel utan framgång, Demontering av det delbara ryggstödet, skinn utan nackstöd. Är det någon som vet hur ? |
|
| Jag har samma problem nu med bältet i motten som fastnat. Jag var på BMW igår och frågade och fick tipset att forska själv. Någon på verkstan där hade fixat det sfter att ha plockat bort ryggstödet och sedan plockat isär sätet så att man kommer åt själva bältesspolen. Jag har nu plockat bort ryggstödet och det var inte så svårt om man hade rätt sexkantsnycklar (de satt hårt...). Nu har det däremot tagit stopp, jag fattar inte hur själva ryggstödet ska delas. Det finns ju inga skruvar någonstans. Hjälp!!! snart klipper jag fan av bältet :-( | |
|
Tja Danialius!! Vik ner ryggstödet(framåt sett)ta en liten mejsel pilla bort själva "plattan" sitter bakåt mot bagagerumet,den är dit tryck ungenfär som en dörrsida,du kan även plocka bort gavlarn på liknande sätt. Om inte en verksta kan ge bättre svar än så,åk dit och be dom dra åt helvete,va är det för jävla svar"forska själv",de är ju de`en verksta är till för att hjälpa till och reparera bilar,eller??????. P.S det kan vara lite olika demonterings sätt om du har skinnklädsel,men principen är lika D.S Tänk såhär dom på BMW i Munchen har ju fåt dit bältet,då måste det gå att montera bort också. Ta det lungt så går det nog bra. Mvh Jensa |
|
|
Tack Jensa! Jag har bara ägnat en halvtimme åt det idag för att slippa bli förbannad. Känns roligare att försöka i morgon igen efter ditt råd. Jag tycker iofs att jag försökt pilla så hårt jag vågar bl.a. där du beskriver men jag ska prova igen. /Danne |
|
|
Tja!!Ser att du har en E39,det kan i och försig vara olika sätt att demontera,jag har en E34,men principen borde va`lika,annars får du syna ryggstödet med lupp,ryggstödet är ju inte gjutet i ett stycke med skinnn å`allt. De måste gå att plocka isär. Men sitter verkligen bältesspolen i ryggstödet,den sitter väll uppe vid övre stötdämpar fästet på respekrive sida,eller är jag helt fel ute,tror dom sitter på samma ställe både på sedan och kombi. Bara så du inte är och mekar på fel ställe. Mvh Jensa |
|
| Det är bältesspolen till mittenbältet som kärvar och det sitter i ryggstödet. Sidobältena är lättare att komma åt spolen på... | |
|
OK1Det var en annan sak,hoppas att du lycks,ta det bara lungt,så går det nog bra. Jensa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.