AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
833

varför går säkringen hela tiden sönder...

bmw,m3
Hej!

köpt mig en beg, jvc kd-sc900r men varje gång jag ska koppla in den så går säkringen sönder som sitter jämnte inkopplings sladdarna cd lyser i 2sek sen går säkringen.

vad är de som är fel?

Tacksam för hjälp.

Mvh

bmw,m3
Ingen som har en susning va de kan vara.?

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hmm...

Låter som kortis någonstans. Skulle kolla i kontakten så att det inte är några kablar som ligger motvarandra.

Ett tips kanske kan vara att koppla en lampa mellan plus och minus. Funkar det då så är det ju stereon eller kontakten som är paj. Funkar det inte då, och säkringen går, måste det ju vara något fel i bilen, typ säkringsboxen eller avskavda kablar någonstans.

Carl
bmw,m3
ursäkta men fattar lite trögt, hur menar du jag ska koppla en lampa mellan minus / plus ?

Verkar som inga kontakter ligger i mot någonstans har provat med bara pluskablen å minuskablen direkt på batteriet men efter 2 sek, smäller säkringen.

Hur hög amp ska man ha på säkringen + så finns de 2st att sätta säkringen på.

Mvh

Ulke
Om du har 2 st olika ställen där säkringen kan sitta beror detta på vilken biltyp du har, eller rättare sagt hur det är kopplat i bilen.....Till exempel VW och Audi brukar ha en omkastad signal/konstantströmsmatning i originalkablaget och de olika alternativen beror på detta (om det är säkringen på baksidan av huvudenheten du menar).

Säkringen är till för att säkra av hela huvudenhetens strömförbeukning och brukar i regel bestå av en 10A säkring på en vanlig stereo.....

Problemet du har upstår alltså som jag fattar det även då du inte har några andra kablar anslutna än plus och minus? alltså ej högtalarkablaget...och då föreligger antagligen ett fel internt i apparaten....

mvh Ulke
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Sorry, var jag som läste dåligt. Trodde Du menade säkringen i bilen.

Definitivt är felet i huvudenheten. Kanske lyfta på locket och kolla om något kortsluter vid strömmatningen? Dålig lödning eller liknande som släppt?

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.