|
|
|
|---|---|
|
Hallå... Undrar om det är nån som skulle kunna hjälpa mig på traven. bilen har börja att rycka vid dragläge... den går som en klocka när den är kall och sen när vatten temp precis kommit upp till mitten börjar den jolla sig. det GÅR inte att smyga i väg med bilen utan att den rycker, men det är enbart på ettan. sen när den blir lite varmare så går den som en klocka igen... Jag funderar på om det kan vara så att det ligger lite olja på lammelen (kopplingen). Men jag vet inte riktigt. vore väldigt tacksam om nån hade nått tips eller idé vad det kan vara... | |
| Olja på lamellen låter lite konstigt,då hade du knappt kommit iväg med bilen. det kan ju vara ventiltätningarna som börjar bli dåliga så att när bilen är kall och står stilla så rinner det ner olja och som sedan försvinner när bilen blir varm. | |
|
ge fan i att slira på kopplingen.......mitt råd..hahaha nä men allvarligt så kanske det e så att du "släpper" på kopplingen innan du möter med lite grundgas...och då kan man uppleva samma sak...ha lite gas o sedan släpp kopplingen ...tänk på att bilen e från 92 o inte 02.... gammal bil ...lite fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.