|
|
|
|---|---|
|
Fel forum kanske men,hur får man lättast bort original högtalarna bak i hatthyllan,gallren ska väl bort men hur sitter dom fast. | |
|
Kila in mellan högtalargallret och hatthyllan med en liten skruvmejsel och bryt uppåt. Endera kanten mot nackstödet eller kanten motbakrutan. Du märker nog vilket. Sedan är det bara att skruva loss högtalarna. Om du ska byta, så kan det löna sig att lägga lite "dämpningsmaterial" in i hålet före du lägger tillbaka elementen. Jag lade "kit" system och högtalar platsen bak är mycket trång, behövde nästan skohorn och vaselin för att få element och filter inklämmt. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
| Tack för tipset, vad är bäst att dämpa med då ?? | |
|
Jag lade vanlig högtalar dämpning. Ja vad heter det nu...? Nåja det ser ju ut som vanlig vit ull. Nästan vad som helst som är ljudabsorberande går. T.o.m. en gammal t-skjorta:) Om du ska byta element så får man fråga till vad du tänkt byta? Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Jag har ett Infinity Kappa 2-vägs som bara ligger och det kan ju inte vara sämre än det som sitter original.Ska bygga ut framsystemet till sommaren tänkte jag. |
|
|
Den är väl 5,25"? Annars blir det omöjligt att få plats utan modifieringar. Nädu infinity kappan lär inte vara sämre än original. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Jodå Infinityn är 5,25,men funderar på att bygga om kickpanelerna fram för 6,5 eller ev Alpins referens 8:or 2-vägs som jag också har liggande.Grymt ljud i dom tycker jag men kanske svårt att få ut det i kickpaneler. |
|
|
Alltså den ingenjören som designade E-34 högtalar placeringar fram borde jagas med "blåslampa"! Kickpanelerna fram är helt värdelösa. Har själv funderat på att bygga i dörrarna. Men man vill ju att det ska bli bra eftersom man inte vill ha nån "biltema-look" i M5'an. Litet synd att börja skära i lädret... Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
Alexander83 |
Räcker det med att dämpa i bak. Skall man inte försöka täppa till hålet till bagaget med? Någon som har erfarenhet av att bygga om kickpanelerna fram på e-34:an? Jag har funderat på att göra ett par slutna lådor men det är förbaskat trångt. Har DLS up5 bak och up35 fram i orginalhålen men det känns som att de kan spela mycket bättre om man bygger lådor till. Alexander |
|
Jag har monterat ett DLS U36 kit,6,5:an har jag monterat i en baffel av plywood och tätat så att det blir som en sluten låda, har även fyllt utrymmet med dämpull. Den spelar riktigt bra med den monteringen. 2,5:an sitter infällda i högtalar gallret på i-brädan och diskanten i A-stolpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.