|
|
|
|---|---|
|
denna fråga har kanske vare uppe tidigare men jag hittade inget iaf tänkte höra om nån här på forumt vet vad det krävs för arbetsinsats för att göra en sådan operation. alltså jag tycker väldigt mycket om bmw E30 men bakdelen ser så liten och pluttig ut, vill därför fixa till m3ans baklucka och c-stolpe för ett lite maffigare utseende. nån som har nån aning om nån säljer såna kit eller blir det till att snickra ihop allt själv?? tacksam för all hjälp jag kan få! MVH | |
| alvarligt! ingen som har en aning, nån har väl byggt om sin gamla sunkiga e30 till m3??? eller | |
|
Jag har byggt om till M3ans C-stolpe och baklucka. Köpte ett tak och en baklucka sen kapade jag bort taket från c-stolpen. M3ans c-stolpe sitter bara ditsvetsad över ordinarie c-stolpe original. Plockade över den på bilen och svetsade fast den i original rutram, i taket samt under hatthyllan. Efter det bockade jag till plåtar till gummilisten och för att det inte ska rinna in vatten i skuffen, är ju lite höjdskillnad mot vanliga E30 där bak. Bakluckan passar fint men gångjärnen måste bytas ev. byggas om. Klädsel på insidan av c-stolpen måste också fixas. Resultatet syns här: Länk gammal bild men det har inte hänt så mycket sen dess, tejpen från M3-emblemet är bortpolerat och svart plasttejp över listfästena är väl det som är gjort efter att kortet blev taget. Saknar fortfarande listen runt rutan så om nån vet var man får tag på den blir jag glad. BMW har den inte längre. Några skärmar har jag inte satt dit. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.