|
|
|
|---|---|
|
Tjenare allaBMW-freaks och andra bilintresserade! Har precis blivit ägare till en 330 Ci-00. Kanonbil, fan vad nöjd jag är.. Har precis lämnat MB-e klass bakom mig. För gott som det känns.;) Jag har en fråga dock. Skall använda mina nuvarande fälgar till vinterdäcken som jag precis köpt. (dom är lite kantstötta) Är på jakt efter nya fälgar och sommardäck. På blocket har jag hittat orginal 18´M3 fälgar. Dom ska enl säljarens uppgift vara 9,5 tum breda bak och 8,5 fram. Passar dessa till min 330?? Jag har beställt chipning hos Its-Fun nästa vecka. Har läst lite för å emot om detta... Hoppas det ska vara värt pengarna, 2500 kr... Tacksam för svar!! | |
| Tror att fälgarna passar, fast jag har nya m3 fälgar på min 330..kanske inte såna som du menar.. | |
| Orginal M3 fälgar passar ej (bak) | |
| Fälgarna bak passar (precis) om man svarvar ner fälgen 5 mm i godset och valsar hjulhusen. När du är tungt lastad så finns risken att de skrapar emot när du tar kurvor lite hårt. Men sitter det andra däck på än orginal så kan du slippa även detta. | |
|
Ok, tack för hjälpen! Låter som om jag köper något annat...;) |
|
|
låter som en bra idé. Det är mycket meck och det blir inte perfekt ändå.... Bättre att köpa hos dessa, kolla under BMW-fälgar där finns 18" och 19" i olika bredder. Länk Berätta gärna hur det gick efter itsfun-trimmningen när det är klart |
|
|
låter som en bra idé. Det är mycket meck och det blir inte perfekt ändå.... Bättre att köpa hos dessa, kolla under BMW-fälgar där finns 18" och 19" i olika bredder. Länk Berätta gärna hur det gick efter itsfun-trimmningen när det är klart |
|
|
Tack Griegertz.. Ja där fanns lite att välja på.. Fast min tanke var att köpa begagnat, för att spara några tusen. Men ingen brådska, det är långt till våren. .;) Jag återkommer om chipningen. Dom garanterar 15 hk eller pengarna tillbaka. Men vi får väl se!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.