AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.456

Kända fel på M5 Touring?

Sida 2 av 2
Jens Walles:

Det mesta kända felet på M5E34 måste i vara föregående ägare:))
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Leitwolf@
'no problem' ;) och du kanske får rätt !
jag vill inte föra prisnivå-diskussionen vidare eftersom det finns risk att några då kommer att känna sig förolämpat -
tiden kommer att visa hur det bli men redan idag är det ett problem att hitta en FELFRI och PERFEKT E34 M5 även om man har pengarna att betala med -
man kan har TUR förstås, det finns ju alltid någon som MÅSTE sälja och inte känner till det -rätta-? värdet av bilarna -
vi få se !;)

M5touring register
M5Toureg: Ojämn tomgång vid driftsvarm motor kan väl inte betecknas som normalt på en M5? Visst att gången inte är lika "bergsstabil" som på en M50 eller så men den skall ju absolut inte vandra, varvräknaren skall ju "ligga still". Sen att gången är lite rå hör ju till, vissa mer andra mindre verkar det som...
Dessvärre tror jag inte att värdet kommer öka på M5 E34, däremot stabilisera sig...I vart fall tänker jag inte skänka bort min bil om jag nu nån gång i framtiden skulle få för mig o sälja den. Hellre att den står o samlar damm i garaget än att jag skänker bort den till nån "burn-nisse"...

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Dawwe@
om tomgången INTE stabil DÅ är den väl OJÄMN, eller ?;)
-
framtida försäljningspriser för E34 M5/M5touring kommer nog som för allt annat styras av -tillgång och efterfrågan -
eftersom marknaden rensas av 'trim,tuning,bredare,lägre'-gänget och original-bilar i BRA skick blir alltmer sällsynta samtidigt som det finns tecken på att efterfrågan ökar hela tiden, då bör priserna stiga allt efter hand samtidigt som bilarna blir äldre och få mera mil, m.a.o. du kan få rätt med
priserna kanske 'stabiliseras' istället för att öka, 'ok' ?;)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
rätt pris tycker jag (i alla fall för säljaren ;) -
frågan är som alltid om någon är beredd att betala men den som vill ha har snart inte mycket att välja på (min mycket personliga åsikt man behöver absolut INTE hålla med, det är ju därför vi har ett diskussions- och informations-forum) -
länk:
Länk?
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gillade verkligen den M5 touringen!

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ja en fin M5 touring 95 vore trevligt att ha i vagnsparken. Den var ju onekligen rätt fin som m5toureg länkade till från mobile..
fjamsetramsa
är det ett normalpris på en sådan??vad står euron i nu då?
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
vad ett 'normalpris' är finns det väl lika många åsikter om som bilar -
priset är kanske något högt men min åsikt är som sagd att den ligger rätt
(att finna en köpare är en annan sak) -
-
EUR/SEK 9.6200 igår (Kronan har tappat i värde den senaste tiden)
-
det är -HJ91 XXX813- för den som kanske har intresse i bilen -
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Schnitzer: det var väl denna M5T-95 som du nämnde förrut? Onekligen jättefin, tråkig färg dock. Köper jag en M-bil igen får det bli på entusiast basis. För mycket pengar att driva året runt, det vet jag NU:) Så miltalet är lite högt för en ren entusiast bil, men men...

Micke K. Länk
Tråkig färg?! Cosmossvart är den snyggaste standardfärgen till E34 M5, endast Technoviolett ligger före på min topplista, finns det någon Technoviolett M5 Touring 6vxl?

Om man tänker vad man får är €15000 ett bra pris, det Schnitzer fick betala för sin 95:as Sedan är löjligt billigt, trots fronten, jag hade aldrig sålt en fin 95:as M5 för mindre än 120tkr oavsett miltal, möjligheten att köpa en fin M5:a minskar för varje år, dom som köper nu kommer vara tacksamma om 5-10år, vad skulle denna kosta? Länk Karl; Vet du hur långt den rullat?

Mvh Stephan
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Stephan735i@
det finns en (1) M5touring i -technoviolett- (Individual) men som jag minns
så är det en 5-vxl. -
-
den -santorinblåa M5touringen- finns i Denmark (tror jag, den har 'rullat' genom Tyskland i somras), den är inte till salu och den är US-reggad med Florida-licence och DÄR är den värd ca. USD 30.000 (dvs. ca. SEK 240.000), nybilpriset på den bilen låg över EUR 80.000 -
jag skall kolla om jag ha någon mätarställningsuppgift på den, annars kan
jag fråga den 'gamle dansken' ;) -

M5touring register
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Otroligt läcker bil! Kan väl inte finnas många M5:or i Santorinblå?
Vill ha!!!

Mvh
Ulf
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
det finns 2st M5touring i -santorinblå-met.-
sedaner finns kanske fler -

M5touring register
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Alltid samma sak, läcker = ovanlig. Fick förresten besked idag, Italienska touringen är snart i min ägo! Åker och hämtar den i slutet av månaden.

Mvh
Ulf
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Hejsan Ulf@
ja så ? GRATTIS !!
var så vänlig och skicka mig ett mail med BL01XXX numret, jag kanske hitta den själv men jag har KAOS i mina papper just nu och hinner INTE med att lägga uppgifterna på datan -
en till -HJ91- till Sverige m.a.o. !!;)
Hälsn.
Kalle ///M (Global E34M5touring registry)

M5touring register
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Jag har "bara" en 530, men den är Santorinblå ;-)

/Gunnar
/Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.