|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har ägt en automat 325:a coupe i drygt ett år och kört ca 3500 mil med den innan jag sålde den. Måste faktiskt säga att den går riktigt bra med automat, riktigt bekvämt är det ju också. Nu kör jag manuell igen med automaten är som sagt väldigt skön om man kör mkt i stan och min bil hade rullat 21" när jag sålde den och lådan fungerade perfekt. Mina erfarenheter är goda i alla fall. Men visst, automat passar ju bättre i en V8 motor men helt fel är det ju inte heller i en 325:a. Jag har alltid M-testat de bilar jag har köpt och jag kan lova dig att dem kommer anmärka på dussintals saker, så bli inte helt avskräckt! Ingen bil som har rullat ett par tusen mil går igenom helt anmärkningsfritt, kan jag lova dig. Bilen jag har idag M-testades i juli och det var ju som sagt en hel del anmärkningar men inget som var allvarligt, det allvarligaste dem hittade var att bromsslangarna fram var lite torra. Den gick förvånandsvärt bra igenom testet. Men M test adu, det är en bra idé, sen kan du betala 160 kr extra så får du bärgningshjälp 2 ggr per år, en bra trygghet för en mindre peng. |
|
|
Jo, automat är önskvärt.. smaken är ju som baken. Jag har hellre lite högre komfort och mindre prestanda framför en manuell.. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag gör så att jag lägger fram förslaget att få bilen M-testad och besiktigad för 27000. om den går igenom M-testet utan några stora bekymmer så slår jag till. Annars får det vara. Tack igen för alla svar! VH |
|
|
Brohall: Håller med dig när det gäller en bil med komfortinriktad karaktär, t ex E34/E39 540i osv, men ej i en E36. Den är nämligen ändå inte komfortabel ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Det var knappt fyra veckor sedan jag tittade på bilen, men jag ska göra mitt bästa. Först blev jag riktigt besviken då den enl. säljaren skulle vara fin. Är väldigt pedantisk så utseendemässigt var den ingen höjdare och b.la. stenskotten i fronten fick även mig att fundera över mätarställningen. Fast då fick jag intrycket av att priset på 35 k inte var förhandlingsbar. På en 93:a för 27k får du utan tvekan acceptera en del skavanker. Räkna ut hur mycket det kostar dig att åtgärda front, huv och nederdelen på passagerardörren. (kanske även mer). Jämför med andra (kosmetiskt bättre och dyrare) 325:or du tittat på, och fråga dig vad som är bäst. Det var som sagt positivt att han hade tagit servicen seriöst och att det fanns en del dokumentation. Har för mig att insp 2 nyss var gjord (rätt dyrt) och att det var 3 gröna lampor kvar till oljeservice. Automat eller inte beror helt på din körstil och hur du ska använda bilen. Det kanske inte är så kul om du gillar bankörning el mer inspirerad körning. Men och andra sidan är det otroligt skönt om man kör mkt stadskörning. (och 95% av all kör ning) Tycker iaf att 325an passade bra med automaten. Ang sidoblinkerserna. Det finns kanske lite mer relevanta saker att ta hänsyn till vid ett bilköp.... Sammanfattningsvis, om milen stämmer (kolla omgående på bmw för 200:-!) skulle jag vara positiv till ett köp för 27k inkl m-test. |
|
|
Henrikk: Både ja och nej ang din reflektion ang sidoblinkers. Tycker det talar en del för hur noggrann man är och det reflekterar säkert själva bilinköpet att "det är inte så noga" mentaliteten hos den som importerade den. Undrar om det är rostskyddat efter han tog hålen och om han använde sockerbitar när kablaget skulle skarvas?! Tycker det finns så många 325 och det är köparens marknad så jag kan inte förstå varför man tänker köpa en sådan bil som dessutom har en tveksam historik. Har Brohall kollat med tidigare ägare både i sverige och i tyskland? En halvtimmes jobb och 10kr i samtalsavgifter kan berätta så mycket om bilens historia. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.