|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja. Ska byta ut min gamla trotjänare 318i-92 till en lite roligare 325:a från 93. Är det tänkt iaf. Har lite funderingar: Bilen är som sagt en 325iA coupé från 93. Går riktigt fint i motor och i låda. Olja nyligen bytt i lådan. Bromsar tar bra och inga missljud någonstans. Skinnsäten, AC som går bra, ellucka mm, åretruntdäck på orginalfälg. Det enda är att jag är tveksam till milen. Enligt alla papper, servicebok, kvitton etc. så har bilen gått knappt 13000 mil. Mycket är bytt samt att oljebyten skötts noga. Men, när man tittar utvändigt på bilen finns en hel del rost. Och i fronten finns en mängd stenskott. Rosten finns mest på passagerarsidan, i dörrens nederkant samt längst med balken som löper utmed sidan, samt i framkant på huven. Det är taffligt lagat och ägaren menar att han använt bilen som bruksbil sedan inköp. Ägaren innan likaså, de är tydligen kollegor. Det finns ett slitagehål i insteget, eller i mattan i golvet på förarsidan, samt att förarsätet är lite slitet. Ratten och pedalerna är i ok skick. Hmm, jag e tveksam. Men jag har fått ner priset avsevärt för att han har köpt ny bil. Bilen ska besiktigas i nov men det känns okej. Vad tror ni? Ska jag pröjsa de 27000 som vi avtalat eller ska jag leta vidare. jag har ju lite arbete att lägga ner på rostlagning. Men det är just det enda egentligen. Och jag har kvar min 318i över vintern så jag kan pilla med 325:an under tiden. Bilen känns faktiskt okej. Har sett många andra vrak. Men som sagt, milen är jag skeptisk till. Men man kanske inte ska stirra sig blind på det?? 27 lök är inte så mkt pengar. VH /En fyra är fyra för lite. | |
| svensksåld? jag fick ge 30 lax för min 325:a från 92. import men mkt fint skick utan någon rost, köp inte bilen utan att M testa den ( kostar 2000)å då får du ju veta allt som e fel på bilen....har han inget att dölja så går han med på Mtestet, säg att du betalar det OM bilen går igenom. | |
|
Nix. Import -00. Okej. Men vad har du för utrustning på din? Och det är en coupé jag vill ha. Och jag har iofs. ingeting emot att greja med bilen, fast det får inte gå till överdrift. Kostar ett M-test bara 2000:-? /En fyra är fyra för lite. |
|
|
Hm...låter inte som en skönhet precis...Med din beskrivning av bilen låter det som om du kan dubbla milen, minst.... Mitt råd är att ha is i magen...vänta 2-3v o lägg sedan ett ännu lägre bud om du nu verkligen vill köpa bilen i fråga...Verkar ju inte som om det är nån rusning direkt efter bilen i fråga... |
|
nazze |
min har gått 24000mil och har inte en rostfläck någonstans all utr utom ac -92(coupe) |
|
Finns väldans många fina 325/E36 varför då välja en som är i dåligt skick, bättre lägga några loppor till och få en som är trivsammare än vad du beskrev. mvh |
|
|
Så sant. Har eg. bara tre krav: -Vanos -Automat -Coupé Sen bryr jag mig inte så mkt om utrustningsnivå egentligen. har inte planerat att lägga mer än 30000.. Det viktigaste för mig är att bilen funkar bra maskinellt, jag är ingen vidare mek. Yttre fadäser kan jag fixa till. Det är denna bilen: Länk Men men. Som sagt finns 1000000 andra. Men får jag ner priset mer så... /En fyra är fyra för lite. |
|
nazze |
30000 borde du hitta en för i alla fall fanns en på blocket sthlm för 30000:-begärt pris full utrustad jag köpte den inte för att det va automat |
| 2190 kostar det, då blir man medlem i ett år gratis, har väl inte så mkt utrustning alls, mer inriktad på att se bra ut....och gå bra....inte fel med ac men men de fick ja inte på köpet....Automat? varför? | |
|
För jag kör mkt i stan, jag är lat, och att det ökar komforten markant. Det är guld med automat. Men om jag får den för 25' besiktigad och klar, vad tror ni om det? /En fyra är fyra för lite. |
|
| prutninig på 2000 vetrkar lite klent tycker jag, ge han 27 men då ska du få den M testad för 27 000(hade jag sagt) men tycker du den e värd mer så... | |
|
Har varit och tittat på bilen ifråga och för 27k tror jag att det är ett helt okej köp ändå. Dock kan det vara en fördel om du kan/gillar att rostlaga eller känner någon lackerare. MEN, be BMW kolla upp milen innan köp. Har för mig att den var uttagen hösten/vintern 92 och att den hade gått ca 5000(?) mil vid importen 00. Det verkar ganska osannolikt. Dock är det inte helt omöjligt att det blir så mycket rost och stenskott om man kör vintertid, i kombination med misskötsel, även om stenskotten i fronten var ganska omfattande. Maskinellt var den som sagt mycket bra, trots ägarens aggressiva körstil:) |
|
|
Cruser: Okej. Men 27000 med M-test då, sounds good to me. men om M-testet visar sig vara rena katastrofen? Bara att skita i bilen då.. Henrikk: Kul med fler civilingenjörsstudenter här. :) Jo, den gick himla fint. Jag har lagat en del rost, min 318 var väl ingen pärla från böran. Men jag ska kolla med BMW Novation här i Uppsala och se vad dom säger. Jo, den har ju gått som åretruntbil i fem år. Hinner nog bli en del skavanker. Men vad var din uppfattning i stort om bilen? Med ett M-test inkluderat i priset känns det ok för mig iaf. Vad tror du? /En fyra är fyra för lite. |
|
| visar M test masa fel så koölar du upp vad det kosta att fixa det och sen räknar du ner från 27 000..- | |
| kolllar ska det stå ju | |
|
Okej. Låter bra. Killen i fråga vill ju bli av med bilen, så.. det eller inget. Tack för alla svar! /En fyra är fyra för lite. |
|
|
Ser fruktansvärt oseriöst ut med Golf 2 sidoblinkers och inte BMW-blinkers. Mitt tips är att välja en annan bil för det där ser ut att vara ett riktigt importlik! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
KÖP INTE AUTOMAT. Har haft både och manuell är 100 ggr bättre. Mvh/ Daniel |
|
|
Bilen är nerlackad, men bara i fronten. Då får man antingen hitta en ny olackad front eller nerlackera resten dvs kjolar och bak. Vill du ha automat så vill du ju det, men jag hade tveklöst valt manuell i en E36 med M50B25. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Hmm. Ni får mig att tveka big-time. Ni har kanske rätt. Fråga: Varför är manuell så himla mycket bättre? /En fyra är fyra för lite. |
|
|
Jag tycker manuell är bättre därför att det passar biltypen bäst. Liten bil med kvick styrrespons och varvillig sexa är för mig lika med ett sportigt koncept. Automat blir då helt fel. Däremot hade jag inte velat ha manuell i t ex en 540i. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.