|
|
|
|---|---|
| Hjälp!! Har fel lamba värde,å ja har bytt allt möjligt,,något förslag,å går ojämt på tomgång.. | |
|
Hej! kollat något av följande: tändstift/spolar/kablar,tjuvluft,bränslefilter,läckande avgas system? hur är andra värden? Mvh Andreas |
|
|
nää,tändstift har ja ej kollat,kan de vara det?tro du avgasläckage,kan vara en anledning,,Alla andra värden är hur bra som helst,, Hade den upp i datorn,å den visa fel på lambasond å Lmm,å dom är bytt. |
|
|
hål i avgassystemet kan ge fel värden...kan även vara stiften eller kablarna...när är den servad senast? tjuvluft ligger nära också,tror jag...testa med startgas efter lmm o.s.v. får du annorlunda tomgång har du hittat läcka...(försiktigt mot varma saker:brandfarligt) finns mycket trådar i ämnet,sök på ex lambda... Mvh Andreas |
|
|
Får nog köra upp den på en lyft å kika under,på avgassystemet,,har sett en lagning,förra ägaren har gjort där,,kan ju va där,,serva den i mars,,fast bytte ej stift,,bytt bränslepump å filter då åoxå,för bensin pumpen gav upp,å sen börja allt detta,,nu när man hade besiktining å allt,,kan inte va insugspackningen,,??bäst å ha brandsläckaren bredvid,he,he,,tack för tipsen,ska kolla imorrn.,..så hörs vi.. MVh Ronny |
|
|
Bara å testa dig fram:) lycka till! Mvh Andreas |
|
|
byt stiften om du inte vet när dom är bytt... har du tillgång till mätning så du kan kolla efter stiftbytet? Mvh Andreas |
|
|
Joo,får göra det,,får snart räcka,har ju bytt så mycket redan,,men tjuvluft,är ju inte helt otroligt.. Ja tack så mycket.. |
|
|
hade samma problem med min 520 91,kopplade upp den,fick felvärde på massamät o sonden,bytte dom sen gick den igenom med nöd och näppe!VIKTIGT ATT KOLLA ÄR att mängdmätaren är rätt till din bil!min är importerad vilket betyder annan massamätare än en svensksåld!!kanske inte så många som vet,kanske har det betydelse för avgasvärde,jag fick inte fatt på rätt mass så jag kör med(fel)på min bil. |
|
|
Hade in min 535i hos englunds i luleå (märkets verkstad bmw) 8.0 på bes efter lamdasonds byt 0.5 dyr affär men det gick ju.. |
|
| jag har också höga lambdavärden, men mitt avgassystem är nästan sönder rostat så jag tror det är felet på min iaf | |
|
Yes,,men har bytt lamban,,fick hör aikväll av en kille,att om man råka använda en sån där STARTBOOSTER,för å få igång en BMW,så kan du förstöra en av databoxarna,,å då få fel värden oxå,,så ja kan ha felet där,,har ju använt den 1 gång,å kan ju va efter det,,den har tagit skada,, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.