|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett missljud från bakaxeln på min 325a! Symptom: -Låter som ett dåligt hjullager fast högre. -Slutar när man svänger vänster. -Låter som det kommer mer från vänster sida än höger. -Låter inte alls lika illa när man håller gas -Låter mest på motorbroms. -Låter lika illa när man kopplar ur eller rullar på friläget. -Hörs inget från varken hjullager eller diffklump när den är upphissad. Bilen är lite smälld vänster bak men jag har bytt vänster bärarm mot en ny från en demontering. Alltså är hjullagret gammalt. Det började låta ca 2 dar efter att jag fått igång bilen igen efter olyckan. Är det diffen, hjullagret eller nåt helt annat? Hur ska man testa för att vara säker? Tips? //Mackan | |
| Kan det vara länkarmsbussningen som har gått sönder? Gummibussingen som sitter i länkarmens främre infästning upp under tröskeln. Är denna slut så kan det hända att länkarmen skrapar i infästningen i karossen. Hade detta problem på min 320 med samma symptom som dig. | |
|
Vet ej, tror faktiskt tyvärr inte att det här är felet i mitt fall. Det skrapar exakt lika mycket oavsett hur mycket bilen "skumpar", men jag vet inte, tål att kollas upp! Får ta å byta och testa! =) Fler idéer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.