|
|
|
|---|---|
|
Tjenare grabbar på BMW power forumet. Nu står jag vid en korsning i livet och det är ett tungt beslut man måste ta, så jag hoppades på lite bra tips från er. Bilen: 325 iX -87, 19000 mil, ny topp, ny koppling och div reparationer är nyss gjorda för 16000 kr ca (detta gjordes av den förre ägaren) nya vinterdäck på org alufälg, slitna sommardäck på fina 15" alu, i övrigt är bilen i kanonfräscht skick, i princip ingen rost osv. Här är mitt problem: Jag smällde med bilen nu i vinter, och det vart skapliga plåtskador i vänster framskärm, vänster bakskärm, båda stötfångarna fick sig en smäll samt v-dimljus fram, v-blinkers fram och lite på glaset på v-baklykta. Har räknat lite på att fixa skadorna hos en plåtkille svart med beg delar o så skulle gå på ca 7000 inkl allt. Nu sitter man ju självklart och funderar på om det är värt att laga det eller sälja den som typ renoveringsobjekt till någon som känner sig engagerad.. Är lite sugen på ny bil (pärlan förlorar ju sin charm när man ser henne krockad och det blir en massa jobb osv.) och vill gärna ha råd om vad som är bäst att göra. Vad tror ni, hur mycket kan man få för en bil i det skicket, annars kan man ju alltid fixa upp henne själv och sälja sedan, men det är ju inte kul att lägga ner en massa tid och pengar på en bil och sedan sälja direkt efteråt... Mvh David | |
//Andy |
Hejsan! Tråkigt att du krockade, hoppas att du/ni klarade er oskadda! Nu till min åsikt! Jag tycker att du ska behålla bilen, en fyrhjulsdriven BMW på 171hk är jävligt kul! Renovera den, kör med den ett tag, och sälj den sen! Det är vad jag tycker! Maila mig om du vill! Ha det bäst, kör försiktigt! MVH //Andy |
|
Håller med Andy fixa bilen... 7000:- är väldigt billigt för en sådan reparation... //Cosmos E28 Registret # 160 o/_______\o (Oo=00=oO) []=****=[] |
|
|
Hej. Jag har varit med om precis samma sak... Jag smällde min bil i vintras. Som tur var så hade jag den helförsäkrad. Så jag lämnade in den på en verkstad för en kalkyl vad det skulle kosta. Dom kom fram till att det skulle kosta 25 000. Så försäkringsbolaget ville skrota bilen och ge mig 27500 för den. Men jag gillar ju min bil rätt mycket och kollade om jag kunde få nån ersättning om jag ville laga den själv. Och jag kan ju säga att jag blev rätt förvånad när jag skulle få 18000... Så jag har valt att laga den själv. Det blir ju inte så dyrt att göra det själv, sen kan jag ju bygga om den lite som som jag vill. Men att dom värderar en 323 från 85 till 23000 och är villiga att betala 30 000 (-2500 i självrisk) är lite skumt tycker jag. Men jag klagar inte... /Peter |
|
| tack för svaren grabbs...nån som har en uppfattning om vad man skulle kunna få i det skicket om man sålde på stubben? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.