|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har strul med hastigheterna på torkarna, intervall på de 2 första lägena. Kan det bero på hastighetsgivaren i bakaxeln? Bränsleförbrukningen i färddatorn funkar inte heller. Mvh///Henke | |
|
Har haft samma strul. Nu har jag inte färddator på på 520:n men "bränsleförbrukningsmätaren" slurade funka och vindrutetorkarna funkade bara med intervall. Det visade sig att sladden till backaxelgivaren gått av. Lätt fixat. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
Jippa! Funkade din hastighetsmätare ändå, man tycker ju att den borde lägga av med om kabeln till givaren gått av? Dina torkare hade intevall på alla lägen säger du, fast mina går på högsta hastighet och har intervall på de 2 andra. Mittenläget ska ju bara ha intervall när du står stilla. Mvh///Henke |
|
|
Har haft detta problem också, men har låtit fixa det nu för några månader sedan på en BMW-verkstad. När detta problem uppstår så är det hastighetssignalen som strular. I mitt fall så var det kretskortet bakom instrumenteringen som hade rykit, troligtvis pga att fartkontrollen hade gått sönder. Hos mig så funkade inget efter hastighetsmätaren i signalväg, dvs vindrutetorkarnas normalläge, farthållare, och färddatorn. Hela kalaset kostade 11000 kr att fixa (inkl. felsökning, nytt kretskort+kodmodul, beg.motor till farthållare). Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| Clemens: Du har narturligvis rätt, jag glömde skriva att hastighetsmätarem också la av........naturligtvis | |
| 11000, fy fan vad dyrt för en sådan sak. Okey om dem hade renoverat motorn eller så, men ett kretskort, begagnad motor och modul..... 11 lakan, det inte lite det. | |
|
Ingen annan som har erfarenhet av mitt problem? Kan det vara glapp i hastighetsgivaren med följd att hastighetsmätaren funkar men inget annat som kan tänkas gå på den givaren? Ska byta den iallafall men vore ju intressant med lite mer input/efarenheter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.