|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad tycker ni man ska ge för denna? Skulle behöva lite tips ang min kommande vinterbil! Tacksam för alla tips!!! -BMW 520 Touring 1992 Gråmet. -Import 1997. 2 ägare i Sverige. -34000 mil. -Nybesiktigad. -Inte såå bra skick. Lite matt i lacken och lite rost. Allmänt dåligt skött. Service okänt. MVH B-O /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk | |
735 |
Ja du... Svårvärderad då det är lite svårt att veta hur mycket som är bytt och om det är något som är akut (typ stötd, bromsar, koppling osv..). Har bilen inte gått mer än 34' mil om service e okänd? Skulle tro kring 15-20 med tanke på att bilen nog ska servas direkt efter köp, för att må bra eller bättre iaf. + för kombi och 24V motorn. - Skick, allmänt dåligt skött troligtvis också service (spännande överaskningar??). BMW-förare älskar oftast! |
|
Ok. Tack =) Min kompis pappa har haft den i 8 år men han har inte så mycket koll. Ska fråga honom om han minns vad som är gjort. Han har inte brytt sig så mycket. Mest lånat ut den till sin son. -Typ ingen utrustning. Måste räknas som ett minus trots att det är mindre som kan gå sönder!? Ville bara veta lite vart ribban kommer hamna (kompispris)... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
"Kompispriset" bör inte hamna på mer än 10 - 12k enligt din beskrivning av bilen. /Rickard |
|
|
Låter rimligt. Förutom att det då är Touring, 24v och besiktigad så är det ju: - Sämre skick. - Rost. - Import. (plus/minus?) - Långmilare. - Dålig lack. - Snålt utrustad. - Oatraktiv modell. - Okänd historik. - Okänd service. Under 10000 kanske? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| Jag tippar ett pris runt 15kkr för bilen. Lite rost, 30kmil, dålig historik är mer regel än undantag? | |
|
Ok den kansken inte blir så billig som jag hoppats. Men räntefri avbetalning får man räkna som ett plus oxo =) Det krävs alltså ngr mer allvarliga fel om den skall krypa ner under 10000...? Tack för svaren!! /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Uppdatering: Kanske kan hjälpa lite vid prissättningen. Finns inte: -ac -abs -taklucka -servicebok -färddator (räknas den lilla?) -vinterdäck -elhissar -elspeglar -eluppvärmda speglar -sätesvärme -cd -airbag? -besiktningsprotokoll Vad finns da? jo: -rost -dålig lack -relativt nybesiktigad -touringutrymmen Vad säger ni? kan man komma under 10000 tror ni? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| En sådan bil måste man se och provköra innan man kan ge ett pris. Ta lite bilder på inredningsslitage, rost, med mera. Och provkör och känn vad som är på väg att ta slut och posta här på forumet, så kanske du kan få en något bättre värdering. Den kan vara värd allt från ett par tusen till runt 15 eller så anser jag. | |
|
Låter riktig svettig den där bilen, har ju ingenting. Snacka om snikutrustad. Men den har väl m50 med vanos, kom på 5 serien 1992 har jag för mig. Mer än 10 000 är den nog inte värd, gått långt, skicket sägs inte vara imponerande och rosten som sprids som cancer.. Jag skulle själv inte köpa den bilen, skulle hitta nån bättre för nån/nåra lappar mer. Men om budgeten är begränsad så tycker jag inte du ska betala så mkt mer än 10 000 för den, den saknar ju allt vad utrustning heter. Plus det höga miltalet samt tveksam historia är det bara en tidsfråga innan motorn skär. |
|
| Att den inte har någon omfattande utrustning spelar mindre roll på dom pengarna. Köparen vill ha en så frisk och hållbar bil som möjligt. Matt i lacken fixar du lätt med en polermaskin från Rusta, Biltema, Micro med flera. Lite rost i skärmkanter osv har väl "alla" 92:or. Även detta kan fixas. Länk Värre är det med inredningsslitage, sunkiga inredningar får mig att tappa aptiten. ;) | |
|
OK tack. Har provkört den ca 100 mil i högt tempo =) Inget att anmärka på där direkt. Tror inte den är såå hårt körd heller så jag vågar faktiskt köpa den. Inredningen är nog inte heller under all kritik. Ska fixa lite bilder så vi kan komma fram till ngt vettigt här innan mitt bud skall ges. Sen kommer man ta lite skärmkanter o fixa i garaget asap. Mickes mektips var väl bra. Han kan mer än o plåta min sambo =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.