|
|
|
|---|---|
| Vart köper jag ett prisvärt sportsystem till min bil? Skall vara med 2 pipor vänster sida. E34 540 Touring. | |
|
Hej Johan. Testa rakarör.se har just köpt därifrån. Rostfritt och fint låter trevligt gör det också. Priset ca 4900: från kattarna och bakåt är ju helt ok det med. Nära bankar ingen bäver! |
|
|
Har byggt ett sådant system under förra våren med delar från Rakarör. Systemet är byggt i 2x2,5 tum från just kattarna och bakåt med den stora runda 2in/2ut dämparen hos dom. Det första bygget till en E34 med den dämparen enligt deras vetskap. Man får precis plats med två 90mm stylingutblås till den ljuddämparen. Man får korta av stosarna i dämparens båda ändar för att komprimera längden på dämparsystemet (alltså inkl. stylingutblås+böjarna in) Det ska vara två 60 graders böjar in som kortas av så mycket i anslutningsändarna så stosen tar i böjarna, annars kommer rören för nära bakhjulet. Det måste även svetsas fast två 'vingar' på var sin sida av dämparen för dämparfästena. Sedan för anslutning till kattarna så behövs det två flänsar (dom hade flänsar med rör hos Rakarör, där det var bara att kapa av röret och istället svetsa fast 2,5" rören direkt på på flänsarna). Sedan är det bara att dra systemet på samma sätt som originalet till dämparen, och helst svetsa hela bygget för bästa resultat. En mellanklämma är dock att föredra så att man kortar ner systemlängden före installation igen. Simons har bra specialklämmor som inte deformerar röret vid hård åtdragning om man skulle behöva lossa på röret vid skarven någongång. Lycka till med bygget! Bilder på min bil: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.