|
|
|
|---|---|
|
Hej !! Har nu hört ett antal gånger när jag har kört över riktiga gupp, som ett rejält slag som kommer underifrån mittarmstödet, låter som nått slår till i underedet. Nån som vet vad detta kan kommer ifrån? tacksam för svar. MvH // Helena | |
|
Det kan vara avgassystemet, sitter en gummiupphängning på en metallskena där. se länk nummer tre Länk |
|
| Tack Tiny för svaret och länken skall kolla det . | |
|
Mina silent block är slut och det låter som dunsarna kommer från under mittarmstödet. Nummer 2 på den här länken Länk Den som inte äger en BMW är en olycklig människa Länk |
|
|
Nummer 2 vid "Rear Axel Carrier" ska det vara, längst ner på sidan Den som inte äger en BMW är en olycklig människa Länk |
|
| Kan mycket väl vara silentblocken, jag har också just bytt dessa. Har också bytt gummiupphängningen till avgas, pga att den slog i metallstaget vid stora gupp. | |
| Vad kostade silentblock bytet ? | |
|
Hej! men sitter inte de där silentblock längre bak på bilen? ljudet kommer fr mittarmstödet mellan framstolarna.. |
|
| Jo det stämmer, silentblocken håller fast bakväxelns ram i golvet/chassiet. Jag har varit under och ruskat och dragit i avgas systemet eftersom jag trodde att det var det som lät men rören satt hel stumt och fästena ser helt OK ut. När jag var och besiktade bilen i förrgår så bad jag killen att dra lite extra med tortyr plattorna och då såg jag hur löst silentblocken satt, dom kunde lätt röra sig så det blev metall mot metall. | |
| Här i umeå betalade jag 4000 för alla, men jag har hört att det är billigare på andra ställen i sverige | |
|
Ok, tack. Känns bra att veta på förhand ungefär vad det kommer att kosta.. |
|
| Hmm .. ingen billig historia.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.