|
|
|
|---|---|
|
Tjena, samlar bland annat på modellbilar. Någon som vet var man kan få tag på GT:n? Såg att nån Johan hade en på sin hemsida. Snackade med BMW men det går inte att beställa via dom. Mvh Markuz | |
|
Min har jag själv byggt, dom finns inte att köpa. Grunden är en M3 1:18 från UT-Models, som skruvas sönder i småbitar. Färg köper du på BMW (BRG #312) och inredningen har jag målat med modellfärg, matt grå ger en alcantara-immitation och en mer blank grön ger en skinn-liknande effekt. Värst var att göra en dubbelvinge samt splittern, gjorde faktiskt dessa i balsa-trä som köps på typ hobbex. Lite pill är det, men gillar man sånt och har tid på kvällarna är det ro för själen =) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Lagt upp ett par bilder till: Länk Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
328-Johan: Jag blir imponerad! Kan du bygga en till mig på beställning? :D /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Kul med pill:) och en single malt;) Micke K. Länk |
|
|
328-Johan: Helt klart imponerande! Låter som en möjlig affärsidé, tror säkert det är många här som skulle vilja ha minikopior av sina egna bilar... ___ //Ulf |
|
|
Hahaha =) Assåeee... det e ju ett jeeevla pill, men vill någon så fixar jag det såklart! Det största problemet är att skaffa modellbilen, jag skall nämligen köpa en till (har ju en ny 328 nu, en avusblå som jag såklart vill ha som modell) men den sista som gick på Ebay gick för närmare 60 EUR. Lite i överkant tycker jag och den var dessutom utan org.kartong :\ Har såklart även en E46 M3 CSL, en M3 E30 och en GT3 RS från AutoArt (mest för att påminna mig om vad som skall inhandlas i framtiden), dom är vekligen tokfina! Extremt detaljerade och ligger på 5-600:- st. Värt varenda krona! =)) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
328-Johan: Verkligen snyggt gjort med GT:n! Men hade det inte varit enklare att köpa en UT 318is Class II alt UT M3 GTR och plocka splitter och vinge från dem? ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Så, ut och handla på Ebay bara, men skall jag "pimpa den" måste det vara minst skala 1:18 annars blir det på tok för mycket pill och gärna en UT (det är mig veterligen bara dom som gör (gjorde) E36 M3 (Limo, Cab, Coupé, GTR osv) för dom vet jag hur man demonterar snyggt. Vill ni höra höjden av desperation? Skäms nästan för detta hahaha. Min första modell skule jag göra om en M3:a, likadan som GTn, fast montrealblå med saffransskinn... Allt blev perfekt, men jag hade ju inte Cab-fälgarna på min riktiga utan Countur, så det skulle inskaffas, i 1:18. Den enda modellen som har det är en UT M3 Limo i Polizei-utförnade och dom är samlarobjekt i 1000-kronorsklassen. Helt störd perfektionist som man är, blev till att köpa en sådan, för 1200:- om jag minns rätt. Bytade fälgarna och sålde bilen för samma peng till en samlare som ville ah den trots felaktiga fälgar. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Sörpan: Du kan dina saker haha! Men.... nix! Jag har naturligtvis kollat, vingen och splittern är gjuten i stål i karossen (som du vet som är 4-dörrars) så så enkelt var det inte! Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Maila ett pris för ett GT-bygge :) Gillar också välgjorda modellbilar! Köpte en M3 SE 1:18 AutoArt i Nürburg i somras, tror den kostade 90€. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Jag skulle nästan kunna döda för en M3 i polizei-utförande... ;) Men en bågfil för att ta loss vingen och splittern? Olof: M3 SE:n har tydligen gått upp i pris, jag betalade 69 euro för min förra hösten på macken i Döttinger Höhe. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Tjena Johan !!! Tack för dina inlägg. Du är bombsäker på att ingen tillverkare har givit sig på att göra en GT? Du verkar ha fått lite att göra nu....he he. Maila mig gärna pris på ett bygge med frakt och materialkostnad osv. Hur fasen gjorde du Motorsport-loggan på listerna? Jag är också intresserad av det där prospektet och vad det innehöll. Eftersom jag är sugen på en riktig GT vill jag veta vad som följde med i form av manualer och dokumentation? Vilket språk var de på? Följde det med en lädermapp, vilken färg isåfall? Extra manual till GT? |
|
fjamsetramsa |
Finns en M5 e34 o köpa på BMW?? |
|
Fan, de verkar inte finnas några modeller med Coupé 3.2-fälgarna... Ska man behöva byta till Cab-fälgarna på den riktiga bilen nu bara för det :) |
|
|
Crisse: Var du inte inne på att skaffa 3,0-fälgarna till din -94? :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Olof: Jo då, jag har letat som besatt efter några som inte har kantstötningar men det verkar omöjligt att hitta... :( Dessutom är det andra däckdimensioner på dem så jag tar tag i det när mina nuvarande däck är slut. Verkar inte som det finns 3.0-fälgar till modellbilarna heller dock :) |
|
|
Attans... ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.