|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skall äntilgen köpa min första BMW. Har kört Saab nordic uhr chippad 93 innan. Men har alltid suktat efter en disel. Finns det några skillnader på 530d 01-03. Skall lägga en ca 150 tusen på en bil. Finns ett par att välja på mobile, men de flesta har gått 12 000 och uppåt. Vet att dieslar alltid gått långt. Hur är det med servicar på BMW efter 12000 mil ? När gör man de "stora" serviserna ? Vad bör man få för bil för dessa pengar. Eller skall man satsa på 525d? Lite kommentarer önskas. Jonas Malmö | |
|
Vad gäller servicarna så är det bilens Service-indikator som talar om när bilen ska servas och vilken service som ska göras. Se här för mer information om service-schemat: Länk Samt se här för information om priser på dessa servicear: Länk ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
En sak till, 12 000 mil är verkligen inte mycket, när jag köper bil så räknar jag allt som rullat under 10 000 mil (ärliga mil) som nästan nytt. Men det gäller att kontrollera miltalet och bilens dokumentation och inte lita blint på det som sägs. E39 är bilar med väldigt bra kvalitet, klarar långa sträckor vilket gör det svårt att upptäcka mätarfiffel. Svårt att se på en bil hur långt den har rullat. Har sett E39:or som har rullat riktigt långt... ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Hej! Hej! Tackar för informationen. Nej det är nog sant att 12000 mil inte är speciellt mycket. Nu blir jag ännu säkrare på min sak. Åker över v. 45 med frugan som en 4 dagars semester för att hitta ngn lämplig bil. |
|
|
Om du inte har läst så rekommenderar jag varmt att du läser Import- och begagnat-guiderna! ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Jonas: Kolla i första hand vad du hittar på www.bmw.de ibland liter dyrare än andra du kan hitta på mobile men oftast är dessa bilar värt merkostnaden och du får garanterat en bil som håller vad den lovar. Finns även många andra seriösa handlare på mobile men det gäller att urskilja dessa från de som är mindre seriösa. Leta upp ett antal intressanta objekt innan du åker så att du inte hamnar i en paniksituation när du väl är nere i Tyskland och köper en bil som inte är 100%. Lycka till! ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som Programmer säger köp bilen på tyska BMW inte lätt att hitta rätt handlare om man inte är van importör. 530D är ju popuplära att stoppa KCRbox i och det pallar inte automatlådorna för, vridmomentet är redan på gränsen vad lådan tål i standarutförande. En fullservad bil från BMW är som sagt att föredra. ///MVH Hasso Länk |
|
Har just köpt en 525d och jag måste säga att jag är imponerad av prestandan. Accelerationen i motorvägsfart är otroligt mycket bättre än i den 523a jag hade innan. Har aldrig provat en 530 men jag skulle säga att en 525 räcker bra! MVH/Dan |
|
|
Jag köpte min 530dT hos en tysk BMW-handlare utan några problem i april -2004. Har nu kört snart 7000 mil på 18 månader och en baklampa är det enda som gått sönder annars är det servicar + normala slitdelar som torkarblad och däck. Passade på att göra service (inspektion II) i München under en semestervecka för ett år sedan och sparade en tusenlapp jämfört med att göra service hos BMW i Sverige. Karaktären på motorn gör att bilen trivs på autobahn. Vid cirka 130 km/h vaknar den till och visar sin rätta sida. Accelerationen upp till 180-200 är trivsamt snabb. Har även med stort nöje kört på kurviga 90-vägar då omkörningspotentialen är kraftig. Ibland har man fått "sällskap" av någon som vill hänga på men efter några kvicka omkörningar är man plötsligt ensam. :-) Jag har manuell låda på min för att jag trivs bäst med det och om du tänker chippa den är det som hasso säger bäst för hållbarheten att glömma automaterna. En välservad 530d kommer du att trivas utmärkt i. P.s. Glömde att förbrukningen är angenämt låg - knappt 0,7 l/mil på 7000 mil. |
|
|
Hej! Äntligen hemma efter ca 200 mil i en 89 golf. Frugan har kört det senaste "fyndet". Det blev en -03 530d med 160000 mil på mätaren, precis som ny. sport chassi + 17 M5 fälare + en massa fler saker. Går som en dröm. Har bara ett problem. Såg en massa av den nya modellen... Hon säger att hon inte följer med det närmaste året!! Varför det är roligt att köra bil.... Tack för all information. Jonas Anderslöv |
|
|
Gratulerar till den nya bilen! ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.