|
|
|
|---|---|
|
Hej! På min TDS är siffrorna till trip och kilometer "trasiga" man ser bara fragment av dom, jag har den modell som har siffrorna i hastighetsmätaren. År det en nyare version av panel? Nån som har lagat detta fel? Kan man byta panel till en med check control då jag redan har BC-spaken och stora datorn? Mvh B-O Länk | |
|
Jag har samma fel på min bil, också den en -94... Framförallt försvinner siffrorna i värme tex på sommaren eller när man har kört länge. Först försvinner trippen på höger sida och sedan succesivt kilometerställningen från vänster och sist tiotusentalssiffran. Känner du igen min beskrivning? Jag undrar vad det beror på? Batterier, lödningar, kondensatorer? Anders |
|
|
Nja.. har inte märkt nån skillnad mellan varmt och kallt... det blir nog till att plocka ut panelen och kolla lite lödningar, det fixade en massa glapp och strul i min 735:a... bytte även kondensatorer då trippen nollade sig om bilen stått stilla några dagar. Jag vet inte om den här "redesignade" panelen har kondensatorproblemet? Mvh B-O Länk |
|
|
Kolla in mektipsen, där finns en lösning! Bearclaw |
|
|
Har kollat där men det verkar inte gälla detta instrument... enbart E38 och dom äldre instrumenten. Därför undrar jag om någon har gjort detta på just detta instrument. Men chansen är ju stor att det bara är nån lödning.. Mvh B-O Länk |
|
| Jag kan inte nolla min trippmätare nått tipps på att göra de? för jag kan ju inte byta språk heller är tyska nu! fast de är en svensksåld bil fan tor jag ha.. ;) | |
| hadde samma fel å min förra en 94as 525tds fick byta hela kretsen som displayen sitter i | |
|
Jaha.. då är det tre insrument med samma fel... alla -94:or! >joakim E: Vad gick det kalaset på? Mvh B-O Länk |
|
|
minns inte var ca 4år sen jag bytte i den, min funkade fint så länge den var kall med efter ett tag då blev siffrorna oläsbara. |
|
|
det skulle kunna var lite glapp/ärgat i kontakterna mellan elektroniken och själva lcd- displayen? Man får ta loss check-controlen ur mätarhuset, montera isär den och rengöra kontaktstiften lite försiktigt. /Gunnar /Länk |
|
|
Japp... ska ur med brädan nån dag och kolla, men jag har inte samma bräda som du har.. du har den brädan som jag funderar på om det går att byta till och flytta över chippet från min nuvarande bräda där siffrorna sitter i hastighetsmätaren. Mvh B-O Länk |
|
|
Hade dito probl. med TDS:en. När bilen blev varm dog pixel eft. pixel. Följde mektipset så gott det gick o det funkade bra! För svag ström av nån anl. är boven helt enkelt. Btw. finns check control på TDS? o "Stora datorn? Ska gå o eftermontera har jag sett här på forumet...men med vilket resultat? Bearclaw |
|
|
Hej Bearclaw! Har inte hunnit med att kolla upp lödningarna än... men har du samma panel som jag har, den med siffrorna i hastighetsmätaren? Isåfall verkar det ju finnas en chans att det går att fixa, har ju inte hittat nån speciell info om den här brädan. Jag funderar också på om det finns CC till tds?? Men stora datorn sitter iaf i min bil.. men jag vet inte om den är eftermonterad eller orginal. Bilen är för övrigt en Executive med sportskinn så den kanske har fått lite mer prylar i utrustningslistan. B-O Länk |
|
|
Ja siffrorna sitter i hastighetsmätaren, jag rengjorde bara de kontaktytor jag kom åt med kontaktspray och tops, kollade så stift o kablar satt som de skulle o ruckade lite på dem så ev ärgning försvann, sen bara funkade det! hade kanske lite flyt? Har också executive attributen vad jag vet: avbländande spegl, velour, plastinsteg, nivåregl. (konverterad) elvärme på alla möjl. ställen, dubbel klima o massa annat krafs som ska tillhöra, men inte OBC:n bara "lilla datorn. Det finns ingen display för obc under mätarna, så man får isåfall nöja sig med den PÅ själva obc:n. Har hört att den ska gå o sätta dit o att den stora kontakten finns där, fjärrlarmstutan ska visst vara strömförsörjare tror jag. Men det skulle va kul o höra hur det funkar för dem som monterat dit obc på en tds, skillnad i data om förbrukn osv är ju stor jmf bensin så det blir en rejäl kalibrering så man undrar ju hur den klarar detta.... Om den suttit orginal på din ska den ju göra det. jaja detta blev långt, men pixlarna SKA gå o få liv i även på din, gäller ju bara o hitta den dåliga ledningsytan! Lycka till! Bearclaw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.