|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Olof; En anledning till att det kan kännas tillkonstrat svårt tror jag är att det är lätt att tappa respekten för fart när man spelar. Om du tycker att det känns svårt att ta en kurva med F360M i GTR, ta en titt på hastighetsmätaren i spelet och fundera på hur det skulle kännas att ta en kurva i den hastigheten i verkliga livet. Jens |
|
|
Jens, jag har kört av i Hocheichen, Schwedenkreuz osv i Forza både en och flera gånger så det är absolut inga problem att överskatta greppet i höga hastigheter även i det spelet. Jag föredrar faktiskt att köra lite motorsvagare bilar just därför att man vågar stå på mer :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Har GPL också och det är ganska läckert när man får till långa fyhjulsställ i hög fart. Men även här handlar det om extremt svårkörda bilar. Men det kanske jag kan köpa efterson de sannorlikt är det i verkligheten också. MrMarupilami, visst kan det vara den höga farten som man missbedömer i spelet men man tycker att en powerslide på tvåan eller trean ska man klara av att reda ut utan fyra returer och en avslutande snurrning. Många "enklare" arkad spel tröttnar man snabbt på pga att det är lite för lättkört. Man ligger nästan konstant på med öppna spjäll. Har ett gammalt spel som jag gillar starkt och det heter Viper racing eller nåt liknande. Som sagt spelet är gammalt och grafik och liknande är inget imponerande men körkänsla är riktigt bra och bilen går att kontrollera mellan över och understyrning. Racerbilen: Länk |
|
|
BjörnB, Ja, Viper Racing är en klassiker! Extremt kul att man kan krocka bilen så mycket så att den komprimeras till en liten boll/burk på 1 cm3 :D Håller med om att det är tråkigt när spelen är FÖR svåra. Tycker dock att GTL klarar balansen rätt bra, men nog blir man förbannad när man inte kan reda ut en relativt liten sladd. Jag har dock en känsla av att bilens sladdbenägna beteende kan trollas bort med hjälp av att göra en ordentlig setup...? Har själv inte provat detta eftersom jag inte begriper mig på det :) Mvh, Kalle |
|
|
Kalle, så du har också "extermkrocktestat" en Viper till oigenkänlighet ;) Finns nån specialfunktion som får bilen att gå upp på bakhjulen och sedan kan fås att flyga iväg, tror det är nån hackad version jag kör som möjliggör detta, då kan man demolera bilen ganska kraftigt. Tror också som dig att en bra setup säkert kan råda bot på en hel del men jag är för lat för att orka micka med sånt. Jag vill bara ut och gasa direkt! Racerbilen: Länk |
|
|
Problemet med "simulatorerna" är att de är otillräckliga, vilket gör att man snabbare irriterar sig, vilket visar sig snabbt när man ser hur fullständigt orimliga/orealistiska setups som används i tex GPL. Många upplever ett spel realistiskt pga det är svårt, vilket är felaktigt. Spelar man tex forza är man medveten om att man (ofta på ett överdrivet sätt) vill förmedla karaktären av en speciell bil/biltyp och det är väldigt mycket "pick-up-and-play". Det passar mig utmärkt eftersom tiden till att spela är begränsad idag. Ett bra F1 spel till xboxen skulle vara guld, tyvärr så går inte sonys licens ut förens efter 2007. Och simulatorer är ändå att ta i, det närmsta vi har varit att få en riktig simulator är Racing Legends som aldrig blev av (www.west-racing.com) |
|
|
Har kört lite mer GTL nu och spelet blir bara bättre och bättre! Tips för er som har problem med svårkördhet... ställ dämparna åt det mjuka hållet, så blir bilen betydligt mer beräknelig och lättkontrollerad på gränsen. Ju hårdare man ställer dämpningen desto värre biter bilen ifrån när du närmar dig gränsen :) Mvh, Kalle |
|
|
flikar in lite jag också! har spelat en del forza på xbox och det är mycket roligt! bra utbud av bilar, inte bara superbilar utan normala bilar också vilket är bra då man kan öva upp sig med en lite klenare bil för att sen succesivt öka klass...realism och verklighetstrogenhet är såklart viktigt, men jag anser att är spelet roligt att spela (i mer än 10 minuter) så räcker det för mig iaf... provade gtl men har såklart sålt min ratt med pedaler så det är inte lönt att ens försöka, man måste ha ratt och pedaler till sådana spel annars försvinner hela meningen! blir ju kasst med av/på funktion på gas och broms t.ex...går helt enkelt inte att ha roligt! forza är vansinnigt roligt, synd att man inte har en xbox, nästan så man vill köpa en bara för att kunna lira forza :) MVH Johan K |
|
|
Jag har lagt ganska många timmar nu på GTR och tycker det är fantastisk bra!!!. Kan dock hålla med om att det kan vara lite väl svårt att häva sladdar ibland. Men det är klart med dessa bilars motorstyrka och hårda sättning så blir det troligen ganska svårt i verkligheten också. Bättre simulator har jag aldrig tidigare kört på PC(inte ens Grand Prix Legends var så här bra) och absolut inte Xbox och playstation spelen de upplever jag som leksaksspel för barn. Nu ska jag erkänna att jag inte provat Forza ännu, det kanske är ett bra avvägt spel. "Och simulatorer är ändå att ta i, det närmsta vi har varit att få en riktig simulator är Racing Legends som aldrig blev av (www.west-racing.com)" Om inte jag har förstått det hela fel så är väl GTR baserat på Racing Legends från West Racing och att det är i grunden samma folk som gjort det, fast de blev uppköpta av ett större bolag och tvingades ändra inriktning en aning. Modelleringen av köregenskaper, slitage på bromsar, däcktemperatur osv.... ska enligt vad jag har hört i alla fall vara riktigt seriöst gjort på GTR. Nu saknas bara lite fler banor så blir spelet perfekt, Nurbergring som den ser ut idag väntar jag på så man kan träna lite innan man lägger några varv själv på den. Laguna Seca är ju också en riktigt rolig bana. mvh/Flisan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.